مدیرکل حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ما در مسئله تشکیل تمدن اسلامی، نیاز به دو مولفه مهم داریم و آن تربیت کادر یعنی نیروی انسانی و تفکر کارشناسان است.
کد خبر: ۹۰۹۱۱۶۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، دکتر مصطفی سیاسر، مدیرکل حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان روز گذشته در نشستی که به مناسبت هفته پژوهش در سپاه سلمان برگزار شده بود، اظهار داشت: در حرکت راهبردی، هر حرکتی که انجام می شود، تصویری را به وجود می‌آورد که غایت آن است و این تصویر در واقع همان چشم انداز است.

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز غایت و چشم اندازی دارد که آن چشم انداز، همان دست یابی به تمدن نوین اسلامی که در منظومه فکری مقام معظم رهبری نیز در مورد آن به تفصیل گفته شده است.

 

مدیرکل حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمدن اسلامی، تحقق آموزه های عام و خاص اسلام در تمام سطوح جامعه است که این به معنا است که این آموزه ها در همه جا و در کف جامعه فراگیر شود.

 

سیاسر افزود: مسئله امروز ما این است که تفکرات اسلام چگونه در جامعه امروزی فراگیر شود و ما امروز در برخی مسائل مانند اقتصاد و.. بار بر زمین مانده زیادی داریم.

 

وی افزود: ما برای حل موضوعات و دغدغه های مختلف در جامعه و چگونگی پیاده سازی اسلام در جامعه نیاز به پژوهش و بررسی داریم؛ چالش جدی امروز ما این است که بدانیم اسلام را با چه فرمولی به کف خیابان برسانیم. ولایت فقیه و جمهوری اسلامی هم یرای همین آمده و تعریف فقهه هم همین است که فقهه تئوری زندگی انسان از گهواره تا گور است.

 

مدیرکل حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ما در مسئله تشکیل تمدن اسلامی، نیاز به دو مولفه مهم داریم و آن تربیت کادر یعنی نیروی انسانی و تفکر کارشناسان است.

 

سیاسر تصریح کرد: ما امروز در جامعه چند قشر مسئول داریم؛ قشر اول کارگزاران هستند که تصمیم گیر و مسئول اند، قشر دوم کارشناسان اند که بسیار مهم هستند و اگر ما می خواهیم پیشرفت به وجود اوریم و یا به هدف مطلوب برسیم باید در میان کارشناسان تصمیم گیری کنیم؛ گروه سوم سوم هم نیروهای اجرایی هستند.

 

وی افزود: نیاز فکری و تعقل ما در جامعه در سطوح دوم یعنی لایه کارشناسان بررسی می شود و باید تصمیمات ما در این لایه مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مسئله کارشناسی و تفکر و تمدن سازی اسلامی، راهبرد بسیار مهمی است و برای جاری شدن اسلام در جامعه نیاز داریم تا تحلیل فکری و کارشناسی ما بسیار قوی باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آن علمی که باید پشتوانه بقیه علم‌های ما برای ساخت جامعه اسلامی باشد فقهه و علم فقهه است؛ یعنی همه علوم باید پشتوانه فقهه را داشته باشند و این حوزه علمیه ما است که باید این مهم را مد نظر قرار دهد و نظام کارشناسی باید خیلی جدی گرفته شود.

ارسال نظرات