خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

با عمل به مفاهیم قرآن درهای معنویت به روی انسان باز می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در آئین تجلیل از قاریان، حافظان و برگزیدگان درس‌هایی از قرآن گفت: با عمل به مفاهیم قرآن درهای معنویت به روی انسان باز می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۱۱۲۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در آئین تجلیل از قاریان، حافظان و برگزیدگان درس‌هایی از قرآن در امامزاده حسین (ع) اظهار کرد: همانطور که در بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت قرآن تاکید شده، همه باید قرآنی شدن را آغاز کنیم.
وی با طرح این سوال که شروع قرآنی شدن ما از کجاست؟ افزود: اولین شروع ما شناخت قرآن است که باید آن را قرائت کرده و در قدم بعدی مضامین و مفاهیم قرآنی را درک کرده و بفهمیم و در قدم بعدی اعماق و بطون قرآن را در حد تلاش و کوشش و شایستگی خود فرا بگیریم.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: مرحله بعدی قرآنی شدن ما این است که در راستای فهم و درک مفاهیم قرآن هرچه را که یاد گرفتیم در زندگی خود عملیاتی کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: هرچقدر انسان به مفاهیم قرآن عمل کند درهای معنویت قرآنی به روی او باز می‌شود و لیاقت و شایستگی درک و فهم بیشتر قرآن را خداوند به او عنایت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه راه بازشدن معنویت قرآن عمل به مفاهیم آن است، تاکید کرد: قرآن علم و معرفت الهی است و زمانی که به آن عمل می‌کنیم آنچه را که از قرآن فرانگرفته‌ایم خواهیم آموخت.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: حقایق قرآنی به گونه‌ای است که خدای متعال باید آنها را روزی دل‌های انسان کند و لازمه این لیاقت عمل به دستورات قرآن است.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: شرط ورود به بهشت وادی قرآن این است که آدمی از شرک و کفر و الحاد و فتنه و بدخواهی و ظلم و حرام و ریا پاک باشد، زمانی که پاک باشیم لیاقت درک معنویت قرآن را پیدا می‌کنیم.
وی اذعان کرد: خدای متعال زیرساخت‌های کرامت را در وجود انسان قرار داده است و برای دستیابی به کرامت که شخصیت و ارزش انسان را می‌سازد، باید تقوا داشته باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال قرآن را نازل کرد تا ما صاحب کرامت انسانی شویم، قرآن کریم کتاب مدرسه دنیاست و محصل این مدرسه بنی آدمی است که خداوند شالوده وجودی او را براساس کرامت آفریده است.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: قرآن دارای اسامی زیادی همچون کریم، مجید و عزیز است و به آیات قرآن، آیه کریمه می‌گویند بنابراین آیه آیه قرآن کریمه است، یعنی یک سوغات کرامت است که به انسان ارزش افزوده اضافه می‌کند.
وی افزود: اگر ما طبق آیات قرآن که نسبت به محرومان و مستضعفان سفارش کرده است نسبت به حال محرومان جامعه بی تفاوت و بی دغدغه نبودیم و نسبت به ظلم به مردم مظلوم جهان احساس نارضایتی داشتیم، یعنی توانسته‌ایم از قرآن، کرامت انسانی را بیاموزیم.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: قرآن کریم دارای بیش از شش هزار آیه است و اگر ما با این آیه انس گرفتیم و به پیام‌های آنها عمل کردیم یعنی دارای بیش از 6 هزار کرامت انسانی خواهیم شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: قرآن کلام بسیار شیرینی است که ما با آیات آن جان می‌گیریم و با آیات الهی این کتاب کامل می‌شویم و به درجه انسانیت دست پیدا می‌کنیم، ترکیب انسان و قرآن، آدمی را به انسانیت می‌رساند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها