خبرهای داغ:
در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ممسنی و رستم آمده است: حوزه و دانشگاه به عنوان دوقطب اصلی سازنده جامعه با همدلی ویکپارچگی وبا پیوند دین و علم می‌توانند گام‌های مؤثری در تحقق اهداف نظام اسلامی بردارند.
کد خبر: ۹۰۹۱۱۱۶
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه های ممسنی و رستم درخصوص ۲۷ آذر ماه«سالروز وحدت حوزه و دانشگاه» بیانیه مشترکی صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم اللّه الرحمن الرحیم

امام خامنه‌ای مدظله العالی:«وحدت حوزه ودانشگاه یعنی وحدت درهدف،وهدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل،جامعه امام، جامعه پیشاهنگ وجامعه الگو،حرکت نمایند.»

برای تحقق ورسیدن به اهداف جامعه اسلامی و همچنین زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت امام عصر(عج)، نظام اسلامی نیاز به وحدت و انسجام اسلامی دارد.

از این رو حوزه و دانشگاه به عنوان دوقطب اصلی سازنده جامعه با همدلی ویکپارچگی وبا پیوند دین و علم می‌توانند گام های مؤثری در تحقق اهداف نظام اسلامی بردارند.

بیست و هفتم آذر ماه سالروز شهادت بزرگمرد و عارف دینی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدمفتح یار صدیق امام، که بانثار خون پاک خود، وحدت دوسنگرِ علمی ودینی، یعنی حوزه ودانشگاه را در تقویم شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به یادگار گذاشتند.

آری ۲۷ آذر، یادگار آرمانی بلند ازانقلاب اسلامی مردم عظیم شأن ایران درعرصه انسجام و پیوند دوستی و تفاهم دانشگاهیان با روحانیون و طلاب علوم اسلامی است.

بله همانطور که رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)فرمودند: نه دانشگاهی بدون روحانی می‌تواند به استقلال برسد و نه روحانی ای بدون دانشگاه؛ این روز بزرگ فرصتی برای همگرایی حوزه و دانشگاه و تأمل مجدد در امر مهم پیوند وحدت دانشگاهیان و حوزویان در خط مقدم دفاع از عزت و سربلندی امت اسلامی است...

و اینک با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، وحدت حوزه و دانشگاه به معنای حرکت هماهنگ علم و دین درنظام اسلامی، روی آوردن دانشگاه و حوزه به یک دیگر، دنبال کردن تخصص های حوزوی در دانشگاه و بالعکس، و همچنین جایگزینی صدرصد روش های حوزه و دانشگاه به یکدیگر.

وحال آنچه را که باید حوزه از دانشگاه یاد بگیرد این است: تخصص گرایی و تأسیس رشته های درسی، توجه به واقعیات، دید باز گسترده و وسعت بینش، نوگرایی مفید و نگرش سازنده و پویا، تحول و استفاده از روش های علمی جدید و کارساز.

و همچنین آنچه را که باید دانشگاه از حوزه بگیرد این است: احساس وظیفه در قبال درس خواندن، سخت کوشی در آموختن، کسب اخلاص، صفا، ایثار معنویت و زهد. احترام به سنت های اصیل و ارزشمند، و هماهنگی و اختلاط با مردم جامعه.

از برکات این وحدت می‌توان نزدیک شدن دانشگاه به ارزش های دینی، آگاهی حوزه از جدید ترین پیشرفت های علمی، شکست نقشه های دشمنان، سازندگی و رفع نیازهای جامعه نام برد.

باشد که دانشگاه و حوزه با وحدت و انسجام و بهره گیری و الگوبرداری از شاخصه های مهم یکدیگر پلی سازنده برای نظام اسلامی باشند.

و حال ما جوانان متدین و انقلابی شهرستان ممسنی و رستم در سالروز شهادت آیت اللّه دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، ضمن تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت، امام خامنه ای «مدظله العالی» اعلام می داریم، که با وحدت و انسجام اسلامی در راستای نظام انقلاب اسلامی گام برداریم و زمینه سازان ظهور حضرت مهدی موعود(عج)باشیم.

والسلام علیکم ورحمه اللّه وبرکاته

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار