خبرهای داغ:
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان گفت: 56 وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار برای ارائه مشاوره و کلیه خدمات حقوقی و خانوادگی به مددجویان کمیته امداد استان همدان به‌ صورت رایگان با این نهاد همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۹۱۱۰۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

56 وکیل و مشاور حقوقی به‌ صورت رایگان با کمیته امداد استان همدان همکاری دارندبه گزارش خبرگزارش بسیج از همدان، حسین روغنکار با بیان اینکه بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود قادر به اعاده حق خود نیستند، اظهار داشت: به همین دلیل کمیته امداد با ارائه مشاوره و پیگیری‌های لازم برای احقاق حق مددجویان قدم برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه در هشت ‌ماهه امسال مشکلات حقوقی 103 خانوار مددجو حل‌وفصل و 24 پرونده برای دعاوی سازمانی تشکیل ‌شده است، گفت: 56 وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار برای ارائه مشاوره و کلیه خدمات حقوقی و خانوادگی به مددجویان کمیته امداد استان همدان به‌ صورت رایگان با این نهاد همکاری می‌کنند.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان افزود: تهیه و تنظیم 252 مورد دادخواست، شکوائیه و لایحه برای ارائه به مراجع قضایی و انجام 143 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت از فعالیت‌های حقوقی کمیته امداد استان همدان از ابتدای سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه هشت میز حقوقی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد نیز در استان همدان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: از ابتدای امسال شرکت در 47 جلسه دادرسی و پیگیری 56 مورد امور ثبتی و ملکی از دیگر فعالیت‌های این نهاد بوده است.

روغنکار با اشاره به تفاهم‌نامه حقوقی منعقد شده با نهادهای مختلف از جمله کانون وکلای قوه قضائیه، بسیج حقوقدانان، ستاد دیه و کانون سردفتران باهدف خدمت‌رسانی بیشتر به مددجویان گفت: در سه مرحله کلاس‌های آموزشی نیز برگزار شده است.

وی بیان داشت: 10 شعبه شورای حل اختلاف نیز در سطح استان برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مددجویان فعال هستند.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان همچنین 22 مورد سازش بین اصحاب دعوی و یک هزار و 408 مورد قرارداد بررسی و تنظیم‌ شده را از دیگر فعالیت‌های انجام‌ شده در هشت ‌ماهه سال 97 برشمرد و ادامه داد: از ابتدای سال راهنمایی و حمایت حقوقی اجرای احکام برای 59 نفر و 22 مورد سازش بین اصحاب دعوی نیز انجام‌ شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات