خبرهای داغ:
شب یلدا که در گذشته گرد کرسی‌ها خواستنی‌تر بوده است و با خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه‌های گوناگون که همه جنبه نمادی دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند
کد خبر: ۹۰۹۱۰۸۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ امروز با چشم و هم چشمی و فرهنگ تجمل گرایی هر روز سخت‌تر و از دلنشینی آن کاسته می‌شود در این میان علاوه بر تازه وارد‌های تجملی در شب یلدا گوشی‌های تلفن همراه و وب گردی و استفاده بیش از حد از پیام رسان‌ها خصوصا تلگرام فرصتی برای صحبت بین فامیل نمی‌گذارد و کپ و گفت‌وگو‌های صمیمی با عکس‌ها و لبخند‌های مصنوعی جایگزین شده است و به جای رفع کدورت و دلخوری‌ها دنبال جمع کردن لایک برای عکس‌های اینستگرامی معطوف شده است.

گرانی خار چشم مراسم یلدا

متاسفانه با وضعیت اقتصادی کشور و سوء استفاده بعضی از دلالان ایجاد مقدمات شب یلدا برای خانواده‌ها دچار مشکل و سخت شده است؛ بالا رفتن قیمت میوه، آجیل و شیرینی که علی رغم تلاش مسوولان اتفاق می‌افتد یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است که خصوصا در امسال به خاطر مشکلات اقتصادی ملموس‌تر است و این افزایش وقتی با درامد خانواده‌ها همخوانی نداشته باشد مانند خاری در چشم، خانواده‌ها را می‌ازرد.

یکی از شهروندان می‌گوید: قیمت‌هایی که روی اتیکت آجیل‌ها و میوه‌ها می‌خورد خیلی گران است و محفل گرم یلدایی خانواده‌ها را سرد کرده است.

احمد با گله از تفاوت قیمت‌ها در مغازه‌ها، می‌گوید: البته چشم و هم چشمی‌هایی هم وجود دارد به خصوص برای شب چله‌های عروس و داماد‌ها و همین مساله به رغبت میوه فروش‌ها و آجیل فروش‌ها برای گرانتر فروختن اجناس دامن زده است.

پای صادرات به شب یلدا واشد
ناصر اطرج با بیان اینکه امسال وضعیت میوه به دلیل وضعیت عوامل جوی، آب و هوایی مناسب نیست، اظهار کرد: اگر صادرات به همین شکل انجام شود شب یلدا برای تأمین میوه مشکل‌داریم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان اصفهان گفت: اگر جلو صادرات گرفته شود مشکلی نداریم و صادرات دلیل اصلی افزایش قیمت‌های میوه است.

وی ادامه داد: برخی از میوه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و در برخی دیگر ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

اطرج با اشاره به اینکه کمبود میوه در سطح استان نداریم، بیان کرد: نسبت به سال گذشته کمبود میوه داریم، اما با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، مصرف زیاد نیست.

وی افزود: اگر صادراتی انجام نشود قیمت‌ها پایین می‌آید، اما اگر صادرات با همین رویه ادامه داشته باشد نباید انتظار داشته باشیم که قیمت‌ها کاهش پیدا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها