آیین‌های عزاداری سالروز وفات مظلومانه کریمه اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در استان چهارمحال و بختیاری برگزار ‌شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۰۱۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مردم ولایتمدار و مومن چهارمحال و بختیاری همزمان با سالروز وفات مظلومانه و جانسوز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهادر آیین‌های عزاداری و سوگواری آن بانوی بزرگ جهان اسلام شرکت و درماتم وفاتش اشک ریختند.

 

هیئات مذهبی، رزمندگان اسلام و بسیجیان بابرپایی مراسم وعظ ،سخنرانی و ذکر مصیبت در مساجد، تکایا،حسینیه‌ها و امامزادگان از علما و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام برای ایراد سخن و مداحی دعوت کردند.

 

این مراسم در شهرکرد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار مرقد مطهر امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما و در مساجد و حسینیه ها برگزار شد.

 

در مراسم مسجدجامع شهرکرد حجت الاسلام هاشمی باتسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت:کریمه اهل بیت عصمت وطهات علیهم السلام دخترگرامی حضرت باب الحوائج حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام و خواهر هشتمین حجت خدا حضرت امام رضا علیه السلام است.

 

وی ادامه داد: حضرت امام رضا علیه السلام در سال ۲۰۰ هجری قمری از مدینه به طوس آمدند،حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای دیدار برادر گرامیش حضرت امام رضا علیه السلام ،عازم ایران شدند، ودر شهر ساوه بیمار و تصمیم گرفتتند به قم بروند. آن حضرت در ۲۳ ربیع‌الاول وارد قم شدند و ۱۷ روز پس از آن در سن ۲۸ سالگی، دعوت حق را لبیک گفته و به سوی بهشت برین شتافتند و به اجداد طاهرینش ملحق شدند.

 

حجت الاسلام هاشمی گفت:آراستگی به فضایل،یاد خدا، عبادت و زهد،پارسایی و تقوا،راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی،پاکدامنی و نیز مقام بالای علمی، از صفات برجسته آن حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.

ارسال نظرات