بررسی‌ها نشان می‌دهد رقم مالیات بر ارزش افزوده در ۷ ماهه سال جاری حدود ۱۰ درصد رشد کرد و به ۱۶ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۹۰۹۰۹۷۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مالیات یکی از مهمترین منابع کسب درآمد غیرمستقیم دولت محسوب می‌شود که در این گزارش به بررسی رقم آن در ۷ ماهه نخست سال جاری می‌پردازیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۷ ماهه نخست سال ۹۷ میزان درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده بالغ بر ۱۶ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به رقم ۱۸ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان مصوب در این مدت حدود ۲۸۱ میلیارد تومان آن هنوز وصول نشده است.

در این میان مقایسه عملکرد ۷ ماهه امسال نسب به مدت مشابه سال گذشته با رقم ۱۴ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان و نسبت به سال ۹۵ با رقم هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان رشد قابل توجهی داشته است.

گفتنی است میزان درآمد‌های غیرمستقیم دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۱۰ درصدی روبرو بود است.

براساس مصوب سال ۹۷ دولت از طریق مالیات بر ارزش افزوده باید ۳۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند که در ۷ ماهه نخست سال جاری حدود یک دوم از آن وصول شده است.

آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که، مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۷ حدود ۲۶ درصد از درآمد‌های مالیاتی دولت را تشکیل می‌دهد.

لازم به ذکر است که رقم مصوب درآمد‌های دولت از محل مالیات‌های غیرمستقیم در سال ۹۷، باید به رقم ۷۸ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان برسد که در ۷ ماهه نخست سال جاری حدود ۳۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان از آن وصول شده است.

همچنین مجموع رقم مالیات‌های غیرمستقیم دولت در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷ درصدی داشته است.

رشد ۱۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده/ نیمی از رقم مصوب وصول شد + جزئیات

ارسال نظرات