در نشست کمیته علمی و پژوهشی کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر عنوان شد:
در نشست کمیته علمی و پژوهشی کنگره سرداران و بیش از 2000 شهید استان بوشهر که در ستاد سپاه امام صادق(ع) برگزار شد از اجرای پروژه ها و کارهای فاخر و ماندگار پژوهشی و تحقیقاتی با محوریت ایثار و شهادت و زندگی و سیره سرداران و شهدای استان بوشهر  به عنوان اولویت نخست  و رکن و محور فعالیت های کنگره  یاد شد.
کد خبر: ۹۰۹۰۹۲۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، در این جلسه که به ریاست سردار رزمجو برگزار گردید، پس از توضیحات سرهنگ پاسدار غریبی مسوول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، برنامه های در دست اجرای کمیته علمی و پژوهشی توسط دکتر شیخیانی – دبیر این کمیته- تشریح شد.

شیخیانی حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در موضوع ایثار، شهادت و نقش مردم و ایثارگران و شهدای استان ولایتمدار بوشهر در دوران دفاع مقدس، نگارش چند عنوان کتاب موضوعی، انجام تحقیقات کاربردی با موضوع شهدای استان و تهیه موسوعه را از جمله دستورکارهای کمیته علمی و پژوهشی عنوان کرد.

دکتر عبداللهی رییس دانشگاه آزاد بوشهر نیز طی سخنانی در این نشست بر عزم جدی همه زیر مجموعه های آموزشی دانشگاه برای مشارکت و همکاری علمی و پژوهشی در هر چه باشکوه تر برگزار شدن کنگره بزرگ سرداران و بیش از 2000 شهید استان بوشهر تأکید کرد.

عبداللهی خاطر نشان کرد: با راه اندازی کمیته هایی در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی مرتبط، از ظرفیت های موجود برای تحقق حداکثری و شایسته برنامه های کنگره شهدای استان بهره خواهیم گرفت.

رییس دانشگاه آزاد بوشهر گفت: در جلسه آتی روسا و مدیران دانشگاه ها تلاش خواهیم کرد تا ضمن تشریح برنامه های پیش بینی شده در قالب کمیته علمی و پژوهشی کنگره شهدا و بهره گیری از توانمندی های نرم افزاری، فکری و محتوایی آنان، مشارکت آنان در بخش تأمین هزینه های کمیته را نیز جلب نماییم.

سردار رزمجو طی سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ و نشر فرهنگ ایثار و شهادت، پاسداشت شهدا را یک ارزش و فریضه بزرگ توصیف کرد که حیات، پیشرفت، عزت و سربلندی انقلاب اسلامی را تضمین و استمرار خواهد بخشید.

وی از برگزاری کنگره سرداران و بیش از 2000 شهید استان بوشهر در نیمه دوم سال آینده به عنوان پروژه ای ملی یاد کرد و افزود: آحاد مردم انقلابی و همه بخش ها، نهادها و ارگان ها باید برای هر چه باشکوه تر و با کیفیت تر  برگزار شدن این کنگره بزرگ، تلاش و جدیت نموده و پای کار بیایند.

تأکید بر جلب مشارکت همگانی، شناسایی دقیق میزان کارهای انجام شده و کارهایی که باید انجام شود، برپایی نشست مشترک دو کمیته تألیف و پژوهش، ایجاد زیرساخت های لازم برای ادامه روندفعالیت با محوریت ایثار و شهادت و پاسداشت یاد و خاطره شهدا در نسل های آینده انقلاب، استخراج موضوعات تحقیق و پژوهش از جمله نقش اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، دانش آموزان و به طور کلی نقش دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی در دوران دفاع مقدس از دیگر بخش های این نشست بود.

در این جلسه که مصوبات قابل توجهی نیز داشت و اعضا مکلف به پیگیری شدند، سردار رزمجو به عنوان فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، سرهنگ پاسدار غریبی به عنوان مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بوشهر و همچنین دکتر عبداللهی ریاست دانشگاه آزاد و سرهنگ شیخیانی مسئول بسیج علمی و پژوهشی و فناوری، سرهنگ قاسمی و برادر فرامرزی از فعالان فرهنگی شرکت داشتند.

ارسال نظرات