حرم مطهر ثامن الائمه (ع) در شب دهم ربیع الثانی مصادف با شب رحلت خواهر امام رضا (ع) حضرت فاطمه معصومه (س)، غرق در ماتم و عزا است.
کد خبر: ۹۰۹۰۹۱۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ همزمان با شب وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) هزاران زائر از اقصی نقاط کشور به حرم قدسی امام رئوف (ع) مشرف شدند تا وفات خواهر این امام همام را به پیشگاه مقدس ایشان تسلیت عرض کنند.

صحن و سرای حرم ثامن الائمه (ع) در شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س) یکپارچه سیاه پوش و قبل از غروب آفتاب نیز پرچم سیاه بر فراز گنبد برافراشته شد.

به همین مناسبت مراسم ویژه سوگواری بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، که هم اکنون با قرائت زیارت امین الله آغاز و در ادامه مرثیه سرایان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نوحه خوانی و مرثیه سرایی خواهند پرداخت.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مرتضی دهشت به ایراد سخنرانی می‌پردازد و پس از آن مراسم سینه زنی و روضه خوانی دایر می‌شود.

گفتنی است، افزون بر مراسم رواق امام خمینی (ره) در رواق دارالحجه، مسجد گوهرشاد، مدرسه پریزاد و رواق دارالهدایه نیز برنامه‌هایی با محوریت سوگواری وفات حضرت معصومه (س) در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها