خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش اموزی بخش کوهپایه:
فرمانده بسیج دانش اموزی بخش کوهپایه گفت: دانش آموزان از اردوهای جهادی استقبال خوبی داشتند از بین نیروهای جدید الورود در پایه های مختلف جذب عادی و فعال نیز داشته ایم امسال تا کنون چهار یادواره شهید را برنامه ریزی کرده و چهار یادواره دیگر نیز تا پایان سال دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۹۰۹۰۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
حسین رجبی امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج از اصفهان، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور در سطح بخش کوهپایه در مقطع متوسطه اول، طرحی به عنوان شهید بهنام محمدی با سه رکن تربیتی با عنوان کلیدی ۳ میم (مدرسه، منزل و مسجد) اجرا شده است.

وی افزود: هدف اصلی از این طرح این است که یک دانش آموز، جوان و مؤمن انقلابی و آگاه را برای پذیرفتن مسؤلیت‌های آتی جامعه و کشور به عنوان یک نسل جدید با آموزه‌های قرآنی، منویات امام و رهبری، آیات قرآنی و احادیث پرورش داده تا در آینده مسیر تعالی که انقلاب اسلامی به عنوان زمینه سازی ظهور و تمدن نوین اسلامی پیش رو دارد، این حرکت انجام شود.

فرمانده بسیج حوزه دانش آموزی شهید بهشتی بخش کوهپایه تصریح کرد: سه رکن اصلی تربیتی خانواده، مدرسه و مسجد را با یک آهنگ مشترک در یک مسیر واحد با محوریت معنوی و دینی در مسیر تربیت یک نیروی جوان مؤمن انقلابی آماده به کار کرده تا نتیجه و خروجی آن مدیران معتقد، با صلابت، متعهد و متخصص شود که جامعه آینده و جامعه مهدوی به آن نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: دنبال آن هستیم که با اقدامات انجام شده یک دانش آموز اهل فکر، اهل خلاقیت، اهل علم، اهل تهذیب نفس، با روحیه و با نشاط و ورزشی را تربیت کرده و یک فرد دینمدار متخصص و توانمند برای جامعه آتی کشورمان داشته باشیم که انقلابی، متعهد، بلند همت باشد و نگاه آرمانی به اهداف انقلاب اسلامی و اهداف والای اسلام داشته باشد.

حسین رجبی بیان کرد: این طرح در اول مهرماه و در دو مدرسه نمونه و برتر شهر‌های سجزی و کوهپایه و با هم عهدی و همراهی خانواده، دانش آموزان، هیات امنای مساجد و فرهنگیان شروع شده است و با کمک آن‌ها یک حرکتی که محور آن مسجد، هدف آن تربیت نسل متمدن، آگاه، دینمدار، اهل فکر و توانمند باشد اجرایی شود و برنامه‌های خاص و با نشاط، خلاق و برنامه‌های علمی خوب ایجاد شده است.

وی با اشاره به هدف اجرایی طرح شهید بهنام محمدی بیان کرد: هدف از اجرای طرح آماده سازی و با نشاط کردن مدارس است که در میان مدت شاهد تربیت جوان مؤمن و در بلند مدت نیز شاهد تربیت مدیر کارا و انقلابی خواهیم بود.

فرمانده بسیج حوزه دانش آموزی شهید بهشتی بخش کوهپایه اذعان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از پایه‌های اصلی این طرح، مدارس و مدیران کل خود را آماده کرده است و این اقدام را به عنوان یکی از پایه‌های اصلی برای تربیت نسل نو و مدیر جدید آینده به عنوان آینده ساز انقلابی می‌داند.

رجبی با اشاره به اقدامات انجام شده در اوقات فراغت دانش آموزان، خاطر نشان کرد: امسال همزمان با اوقات فراغت، با همکاری آموزش و پرورش عرصه‌های مورد نیاز محرومیت زدایی را در قالب پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با هدف مهارت آموزی، نشاط و تعالی دانش آموزان شروع کرده و در ۱۲ مدرسه ورود جدی پیدا کرده و حدود ۷۰۰ نفر روز کار با دانش آموزان و در کنار مربیان که در سال‌های قبل کار انجام می‌دادند اقدام به کار‌های فضا سازی مدارس، نقاشی و سرامیک کاری و برنامه‌های فرهنگی کرده ایم.

وی با اشاره به اردو‌های جهادی افزود: دانش آموزان از اردو‌های جهادی استقبال خوبی داشتند از بین نیرو‌های جدید الورود در پایه‌های مختلف جذب عادی و فعال نیز داشته ایم امسال تا کنون ۴ یادواره شهید را برنامه ریزی کرده و ۴ یادواره دیگر نیز تا پایان سال دنبال خواهد شد.

حسین رجبی اظهار کرد: هیات‌های مذهبی مدارس تلاش‌های خوبی را شروع کرده اند برنامه‌های فرهنگی_مذهبی را دنبال می‌کنند؛ در هفته بسیج دانش آموزی و روز استکبار ستیزی حرکت دانش آموزان به سمت علم و عرصه فرهنگی دنبال شده است و برنامه‌های مختلف فرهنگی، مسابقات کاریکاتور، نقاشی و مقاله نویسی برگزار شده است.

وی با اشاره به تقویت مهارت علمی دانش آموزان ادامه داد: برگزاری آزمون آیه ها‌ی تمدن در تقویت کار دانش آموزان اقدام موثر بوده است و از بین دانش آموزانی که معدل آن‌ها ۱۹ و ۲۰ بوده فراخوانی به عنوان طرح خدمت جهت دانش آموز یار یا معلم یار اعلام کرده تا در جهت ارتقاء تحصیلی دانش آموزانی که در برخی دروس ضعیف هستند مثمر ثمر باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها