عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می گوید با حذف یارانه ثرتمندان باید اعتبار آزاد شده از آن برای اشتغالزایی هر استان هزینه شود.
کد خبر: ۹۰۹۰۸۹۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج ،محمدعلی پورمختار در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتمال حذف یارانه ثروتمندان در سال 98 و توزیع یارانه نقدی توسط استان ها گفت: چند سال پیش به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم که پرداخت یارانه نقدی را به استان ها داده شود، چرا که هر استان به راحتی می تواند ثروتمندان را شناسایی و یارانه آنها را حذف کند.

حذف یارانه نقدی ثروتمندان رقم سنگینی می شود که می تواند مشکل اشتغال را حل کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره اعتبار آزاد شده از حذف یارانه نقدی ثروتمندان بیان داشت: اعتباری که از حذف یارانه نقدی ثروتمندان باید به بودجه اشتغالزایی همان استان افزوده شود، به عباراتی اگر هزار میلیارد تومان اعتبار از حذف یارانه نقدی ثروتمندان یک استان احصا می شود، چه اشکالی دارد این اعتبار به طور مشخص و قابل ارزیابی از سوی مجلس و دیوان محاسبات در اشتغالزایی هزینه شود.

اعتبار آزاد شده از حذف یارانه ثروتمندان گم نشود

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: نباید اعتبار آزاد شده از حذف یارانه نقدی ثروتمندان، در حوزه جاری و متفرقه هزینه و گم شود که نتوان آن را رصد کرد.

 
کشاورزی روستا اشتغال روستایی

 

وی تاکید کرد: حذف یارانه نقدی ثروتمندان رقم سنگینی می شود که می تواند مشکل اشتغال را حل کند، در واقع  با این کار هم مشکل نیازمندان برطرف می شود و یارانه نقدی دریافت می کنند و هم موجب می شود سطح توزیع ثروت افزایش یابد.

پورمختار در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره افزایش یارانه نقدی، بیان داشت: برای افزایش اعتبار یارانه نقدی در برنامه ششم توسعه حکمی تصویب شده است، در این حکم تاکید شده است که تا حدود 70 درصد حداقل حقوق باید به نیازمندان یارانه داده شود، امسال این رقم 750 هزارتومان بود و سال آینده این مبلغ بیشتر می شود، دولت اجازه دارد از محل هدفمندی یارانه ها 7 هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص دهد.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید این حکم قانون برنامه ششم توسعه را عملیاتی کند تا مشکل بخش نیازمند برطرف شود و با حذف یارانه نقدی ثروتمندان اعتبار بیشتری برای حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی در نظر بگیرد، تا مشکل بیکاری در بازه زمانی کوتاهی حل شود.

65 هزار تومان اختلاف بین درآمد و هزینه های هدفمندی یارانه ها

وی با بیان اینکه مجلس افزایش یارانه نقدی را تصویب کرده است، عنوان کرد: نباید اعتبار افزایش یارانه نقدی از حذف یارانه نقدی ثروتمندان تامین شود، برای کمک به طبقه آسیب پذیر ردیف اعتباری دیگری تعریف شده است و نیاز نیز از این اعتبار آزاد شده استفاده کرد.

 
یارانه نقدی پول

 

پورمختار تاکید کرد: در سال های گذشته شاهد افزایش هزینه آب، برق و گاز هستیم و بررسی ها حاکی از آن است که سالیانه بین 39 تا 41 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود این در حالی است که در آمد ناشی از افزایش قیمت ها بیش از 120 هزار میلیارد تومان است، مجلس و دیوان محاسبات به این اختلاف ورود کرده اند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این اختلاف حدود 65 هزار میلیارد تومان می شود که باید مشخص شود این مبلغ جای دیگر هزینه نشود و به سمت اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی برود.

ارسال نظرات