خبرهای داغ:
معاون پارلمانی رییس جمهوری:

وحدت شیعه و سنی یکی از اقدامات شایسته و بزرگ شهید مفتح بود

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: وحدت شیعه و سنی یکی از اقدامات شایسته و بزرگ شهید مفتح بود و تاکنون کمتر به این امر مهم پرداخته شده است در حالی که جهان اسلام به علت داشتن اندیشه های ناب و نفی افراطی گری وامدار این قبیل شخصیت ها است.
کد خبر: ۹۰۹۰۸۵۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

وحدت شیعه و سنی یکی از اقدامات شایسته و بزرگ شهید مفتح بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسینعلی امیری در آیین بزرگداشت آیت الله شهید محمد مفتح در تویسرکان بیان کرد: برخی انسان ها به مثابه ریشه ای هستند که از یوغ خاک خارج شده و با رشد و نمو تبدیل به یک درخت شده و ثمر می دهند.

وی گفت: اگر انسان بتواند با تقویت روح الهی به روح شیطانی غلبه کند جزو افراد بزرگ خواهد شد و شهید مفتح یک الگو و اسوه در این زمینه برای روحانیت و دانشگاهیان است.

امیری ادامه داد: شهید مفتح در محضر علما و اندیشمندان بزرگی به تحصیل علم پرداخت و سپس با عزیمت به قم از علم اندیشمندان بزرگی نظیر آیت الله بروجردی بهره برد؛ همچنین این توفیق را داشت که در محضر علامه طباطبایی از اساتید برجسته فلسفه شاگردی کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری یکی از مزیت های انسان الهی را آینده نگری دانست و گفت: در حالیکه پیش بینی می شد انقلاب فرهنگی امام راحل به ثمر می نشیند اما برخی از حضور در حوزه و دانشگاه غافل بودند.

وی افزود: به طور حتم قرار گرفتن این 2 پایگاه مهم اجتماعی در کنار هم، سرنوشت انقلاب اسلامی را تغییر می داد؛ بنابراین شهید مفتح به عنوان پیشگام این دیدگاه برای پیشرفت و استیلای آن تلاش کرد.

امیری اضافه کرد: شهید مفتح پس از مهاجرت به تهران با وجود داشتن درجه اجتهاد اما در دانشگاه نیز به تحصیل پرداخت و به درجه دکترا نایل شد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های انسان الهی تشخیص درست جمعیت هدف است و این شهید والامقام به درستی جامعه هدف خود را دانشجویان و حوزویان قرار داد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: این شهید بزرگوار در دانشگاه با انجام فعالیت های فرهنگی درصدد جذب دانشجو بود و بعد از تبعید امام اقدام به آشکار سازی و ترویج اندیشه های امام و انقلاب اسلامی در مسجد جاوید کرد.

امیری بیان کرد: پس از دستگیری شهید مفتح مسجد قبا تعطیل شد اما پس از آزادی به علت اعتقاد به هدف و پایبند به آن، مشکلات وی را از رسیدن به هدف باز نداشت و در مسجد قبا به اقامه نماز جماعت و ترویج فرهنگ دینی پرداخت.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: این شهید در استان های مختلف به ترویج دین و اندیشه های امام راحل پرداخت به نحوی که ساواک ورود او را به خوزستان ممنوع کرد ولی وی از هدفش دست برنداشت.

امیری ادامه داد: وحدت شیعه و سنی یکی از اقدامات شایسته و بزرگ شهید مفتح بود و تاکنون کمتر به این امر مهم پرداخته شده است در حالی که جهان اسلام به علت داشتن اندیشه های ناب و نفی افراطی گری وامدار این قبیل شخصیت ها است.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه ای است، تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام تاثیراتی در جامعه خواهد گذاشت.

امیری افزود: این تحریم ها با تحریم های قبل از سال 92 متفاوت است چراکه آن زمان ترویج ایران هراسی اصل و محور بود و در جهان القا شده بود که ایرانیان اهل صلح و مصالحه نیستند و چند قطعنامه صادر شده بود.

وی اضافه کرد: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مدیریت رییس جمهوری و تلاش تیم مذاکره کننده، آثار تحریم ظالمانه با یک قطعنامه شورای امنیت از بین رفت در حالیکه تاکنون سابقه نداشته که کشوری بدون جنگ از زیر فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: امروز جامعه جهانی با ایران است و در کشورهای جهان بی اعتمادی به آمریکا ثابت شده است؛ چراکه برخلاف مقررات بین المللی از توافق بین المللی خارج شد و این کار آنها موجب شد جامعه جهانی آمریکا را تقبیح کند.

وی بیان کرد: حقانیت و صلح خواهی ایران در دنیا ثابت شده است و آنچه در این زمان به آن نیاز داریم و در جلسات دولت نیز بر آن تاکید شده ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم است.

امیری افزود: تلاش دولت بر این است که آثار تحریم ها را کم کند با این وجود واقعیت این است که دولت به کمک مردم برای عبور از این وضعیت نیاز دارد.

وی اظهار داشت: اگر خواسته و ناخواسته از تریبونی صدای تفرقه بلند شود این خواست دشمن است؛ البته در همدان شاهد وحدت و همدلی مسئولان حول محور امام جمعه و استاندار هستیم.

آیت الله شهید محمد مفتح روحانی شیعی و از حامیان امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی ایران بود که در سال 1307 در فامنین دیده به جهان گشود.

وی پس از پیروزی انقلاب عضو شورای انقلاب شد و سرپرستی دانشکده الهیات دانشگاه تهران را برعهده داشت. وی همچنین عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدتی دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران بود.

وی در سال 1358 به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید و پیکرش در حرم حضرت معصومه (س) دفن شد. در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز شهادت وی در 27 آذر به روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
آخرین اخبار