خبرهای داغ:
دکترای تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به پایداری هوا و افزایش سطح آلاینده‌ها در هوای پایتخت مصرف مواد غذایی سالم و فیبر دار را ضروری اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۹۰۷۶۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی درباره بهترین مواد غذایی مفید برای مقابله با آلودگی هوا اظهار کرد: یکی از مواد غذایی که مصرف آن در روزهای آلوده توصیه می‌شود، لبنیات است؛ بنابراین افراد باید در روزهای آلوده از لبنیات مانند ماست و شیر کم‌چرب استفاده کنند.

وی گفت: افراد در روزهای آلوده باید روزانه حدود ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشند. همچنین آن‌ها باید از مصرف نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی به خصوص در این روزها خودداری کنند و آبمیوه‌های خانگی را جایگزین کنند.

وی همچنین؛ مصرف میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان مانند سیب قرمز، انار و انگور قرمز به علت رنگ‌دانه‌هایی که دارند را نیز در روزهای آلوده مفید برشمرد و تصریح کرد:، سیب حاوی مقادیر بالایی پکتین است که تاثیر بسزایی در کاهش اثرات آلودگی هوا دارند. نوشیدن روزانه یک لیوان چای سبز نیز در روزهای آلوده موثر است.

وحید با تاکید بر ضرورت مصرف سبزیجات حاوی فیبر افزود: مصرف سبزیجات حاوی فیبر نیز در روزهای آلوده ضروری است. زیرا این سبزیجات به مواد مضر موجود در بدن می‌چسبند و مدت زمان باقی ماندن مواد سمی در بدن را کاهش می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها