دیدار نماینده، ولی فقیه استان کردستان با اساتید و طلبه‌های تشیع و تسنن استان

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران حضور زنان در صحنه های مختلف علمی و سیاسی برشمرد و افزودند: یکی از دستاوردهای نظام اسلامی، فراهم کردن بستر حضور و نقش آفرینی چشمگیر زنان درصحنه های مختلف علمی، سیاسی و دینی جامعه به عنوان اساتید و کارشناس، جهت ارتقای دانش و معرفت بوده است.
کد خبر: ۹۰۹۰۷۱۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی  دردیدار اساتید و طلبه‌های برتر حوزه‌های علمیه خواهران تشیع و تسنن استان کردستان، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) اظهارداشت: قشر روحانیون و طلبه‌ها همواره باید خود را موعظه و نصیحت کنند تا روش‌های تربیتی آن‌ها بردیگران بهره‌مند و موثر باشد.

نماینده، ولی فقیه با تاکید براینکه انسان باید همیشه چه بصورت عملی و چه بصورت زبانی به یاد خدا باشد تصریح کرد: انسانی که به یاد خدا باشد وحضور خدا درهمه صحنه‌های زندگی خویش لمس کند هم وظائف خود را برای رسیدن به لقاء اللّه به درستی انجام می‌دهد و هم از معصیت و نافرمانی اجتناب می‌کند.

وی درادامه به فرصت قلیل و اندک عمر آدمی دراین دنیا اشاره کرد و افزود: یاد مرگ باشید که خیلی زود فرا می‌رسد. چون پیر و جوان بودن برای مرگ ملاک نیست. پس با توجه به عمر کوتا، باید تلاش و کوشش در طلب اطاعت و بندگی خدا و پیروی از پیشوایان معصوم (ع) داشته باشیم.
 
 آیت الله حسینی شاهرودی خاطر نشان کرد: دشمنان ما با تمام توان با بهره گیری حداکثری از امکانات پیشرفته به خصوص فضای مجازی علیه اسلام و مسلمین تلاش می‌کنند؛ و با مقاصد شیطانی، و ارائه و ترویج باور‌ها و رفتار‌های انحرافی همه مسائل خدایی و قرآنی را زیرسوال برده اند.

نماینده، ولی فقیه خواستار نقش آفرینی روحانیون و طلبه‌ها در مقابل استکبار شد و افزود: با توجه به شرایط موجود و اینکه دشمنان خدا در صدد از بین بردن فضای وحدت و همدلی و ضربه زدن به دین و نظام خدایی هستند. وظیفه روحانیون و طلبه ها‌ی (خواهران وبرادران) این است با تمام توان در مقابل همه انحرافات ایستادگی ونقش آفرینی کنند.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران حضور زنان در صحنه‌های مختلف علمی و سیاسی برشمرد و افزودند: یکی از دستاورد‌های نظام اسلامی، فراهم کردن بستر حضور و نقش آفرینی چشمگیر زنان درصحنه‌های مختلف علمی، سیاسی و دینی جامعه به عنوان اساتید و کارشناس، جهت ارتقای دانش و معرفت بوده است.
 
آیت الله حسینی شاهرودی دربخش دیگری از سخنان خود به دستاورد‌ها و وضعیت کنونی کشور از لحاظ علمی و دانشگاهی نسبت به قبل از انقلاب پرداخت وگفت: روند افزایش خیره کننده ورودی دانشجویان به دانشگاه‌ها جهت کسب علم، پس از انقلاب اسلامی با نگاهی آماری و مقایسه‌ای بین برخی شاخص‌ها اعم از تعداد دانشجویان ورودی، تعداد دانشکده‌ها، گروه‌های آموزشی و ... و درکنار آن‌ها کثرت و فراوانی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران درجای جای ایران اسلامی نشان از اهمیت این موضوع دارد.

نماینده، ولی فقیه دراستان کردستان درادامه حوزه‌های علمیه برادران وخواهران تسنن وتشیع، مدرسه ریحانه النبی، و مرکز تخصصی امام شافعی و کتابخانه امام خامنه‌ای از مراکز مهم استان، دربخش دینی وعلمی برای طلبه‌های (تسنن وتشیع) دانست و خاطرنشان کرد: راه اندازی مراکز تخصصی امام شافعی برای دسترسی آسان علاقمندان به آثار و بیانات امام شافعی در سنندج وهمچنین کتابخانه تخصصی امام خامنه‌ای با بهره مندی از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کردستان با راه اندازی بخش دیجیتال این کتابخانه خدمات جدیدی به مردم و دانشجویان استان داشته اند؛ و درکنار آن‌ها حوزه‌های علمیه خواهران وبرادران نیز درچند سال گذشته خدمات چشمگیری ارائه نموده اند.
 
آیت الله حسینی شاهرودی درپایان حضور خواهران و برادران طلبه تشیع و تسنن درکنار همدیگر جهت کسب علم و دانش یک امر مبارک و مهم دانست و افزود: تشیع وتسنن دو برادر هستند و یک هدف مشترک دارند؛ و باید با اتحاد و وحدت درکنار همدیگر درمقابل دشمن اصلی که دشمن خدا و قرآن است و با اصل دین مبارزه می‌کند بایستند و به مقابله بپردازند. وآن را از صحنه خارج کنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات