خبرهای داغ:
اتفاق افتاد:

امضای تفاهم نامه کمیته امداد و امور روستایی استانداری قزوین

دفتر امور روستایی استانداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در تفاهم نامه مشترک بر ضرورت تعمیق و گسترش خدمات متوازن و توسعه همکاری‌ها برای کاهش محرومیت در مناطق روستایی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۹۰۶۹۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این تفاهم نامه که به امضای مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداداستان قزوین و اکرم نجفی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین رسید بر
کمک و همیاری دولت خدمتگزار برای ارائه خدمات حمایتی، معیشتی و فرهنگی، به منظور محرومیت‌زدایی با رویکرد سلامت و توانمندسازی خانواده‌های محروم تأکید شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در این نشست بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات شایسته ای را به مددجویان و نیازمندان داشته است.
وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه انتظار می رود روند ارائه خدمات در مناطق روستایی به لحاظ کمی و کیفی رشد بیشتری پیدا کند تا شاهد ارتقای سطح معیشت و زندگی مددجویان روستایی باشیم.
اکرم نجفی افزود: در خصوص توانمندسازی مددجویان نیز لازم است این سیاست کمیته امداد امام (ره) با همکاری امور روستایی به سمتی برود که روستاها به نقش تولید خود در فرایند جامعه بازگشته و یا نزدیک شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حاضر 55 درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین در متاطق روستایی زندگی می کنند که لازم است برای این افراد خدمات متناسب داشته باشیم.
مجید مومنی اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 900 خانوار روستایی استان از بیمه بهره مند شده اند و 41 واحد مسکونی روستایی نیز برای مددجویان احداث و یا خریداری شده است.
در ادامه تفاهم نامه همکاری میان مدیران کل کمیته امداد استان و امور روستایی استانداری به امضا رسید که بر اهتمام برای ارتقاء سطح زندگی، تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و حفظ کرامت انسانی نیازمندان با استفاده از ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای، مدیریت یکپارچه ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان، ایجاد هماهنگی، اجتناب از هم پوشانی و هدر رفت امکانات وسرمایه‌ها تأکید شده است.
همکاری در طرح محسنین (حمایت از خانواده نیازمند تحت حمایت)، همکاری لازم در اطعام و افطاری مددجویان و ایتام تحت حمایت، بهره‌گیری از ظرفیت دهیاران به‌عنوان روسای شورای زکات روستاها، گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری به ویژه فریضه زکات در جامعه با استفاده از ظرفیت‌های مناسب هر دو دستگاه، تکمیل پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه با وجوه زکات و بودجه دهیاری‌ها در راستای آبادانی روستاها، همکاری در ارائه بسته‌های فرهنگی به مددجویان روستایی، همکاری در اجرای طرح‌های اشتغال در روستاها، همکاری در اختصاص مکان برای ایجاد بازارچه خدماتی و احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند تحت حمایت فاقد مسکن (در قالب ضوابط دهیاری‌ها)، همکاری جهت نصب تابلوهای تبلیغی در امر زکات و ترویج سنت حسنه اسلامی و انفاق و احسان در مسیرها و ورودی‌های روستاها، همکاری و تعامل در اعزام خانواده‌های نیازمند تحت حمایت به اردوهای زیارتی عتبات عالیات و ... در قالب شوق زیارت، حضور و مشارکت در جشن‌های امداد از جمله: جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها و تعیین، همکاری در بیمه مسکن روستایی احداثی برای خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و معرفی نماینده جهت جمع‌آوری صدقات و اعانات سازمان مربوطه و ارائه به امداد و ایجاد هسته‌های مردمی از جمله تعهدات دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در این تفاهم نامه است.
تهیه و تنظیم تقویم اجرایی جامع و کاربردی پیرامون طرح‌های اجرایی اعم از (جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها و..)، تعامل و همکاری در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های استانی مشترک، اتخاذ تدابیر وهماهنگی‌های لازمه جهت جلوگیری از پیامدهای ایجاد فقر ناشی از تبعات برنامه‌ریزی‌های سازمانی و ارائه خدمات مرتبط به معرفی شدگان و ارجاعات (محرومین نیازمند خدمات حمایتی) در قالب ضوابط امداد از تعهدات کمیته امداد استان قزوین در این تفاهم نامه است.
به منظور انجام هرچه مطلوب ‌تر تفاهم نامه، برنامه ریزی‌های مشترک از قبیل (مسائل اجرائی، زمان‌بندی و ...) به لحاظ فرابخشی بودن فعالیت‌ها در کمیته‌ای مرکب از نمایندگان هر دو نهاد نسبت به هماهنگی، برنامه ریزی و اجرای موارد فوق اقدام خواهد شد.
شایسته ذکر است که پایش، نظارت و ارزیابی برعملیات اجرایی فوق با مسئولیت کمیته امداد استان قزوین صورت می‌گیرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها