خبرهای داغ:
بحث بازیها واقعا مهم هستند ما در دوره ای زندگی می کنیم که در کنار داروهای پیشرفته در کنار انواع اینتر مدیسیون ها و کارهای توان بخشی که انجام می شود احتیاج داریم به بازیها که کمک می کند به حل مسائل بهداشت و سلامت و ایده های بسیار خوبی در دانشکده است.
کد خبر: ۹۰۹۰۶۴۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
قله پژوهش بین رشته ای ، دانشکده های فناوریهای نوین است/ پرداختن به بحث بازیها برای حل مسائل بهداشت و سلامت اهمیت دارد 

به گزارش سرویس  بسیج علمی خبرگزاری بسیج  از اصفهان، شقایق حق جو جوانمرد معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری، با بیان این که این دانشگاه امسال کل آذرماه را آذرماه پژوهش اعلام کرده است، و با برگزاری تورهای دانشکده ای سعی در توسعه فعالیتهای بین رشته ای دارد، اظهار داشت: قله پژوهشهای بین رشته ای دانشکده های فناوریهای نوین است،دانشکده فناوریهای نوین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای چندین هسته با سابقه و توانمند بوده و بهترین دپارتمان مهندسی بافت کشور را دارد، همچنین پرداختن به بحث بازیها برای حل مسائل بهداشت و سلامت اهمیت دارد و این نیز نقطه روشن دیگری در این دانشکده است.

وی در رابطه با فعالیتهای امسال این دانشگاه در هفته پژوهش، اظهار داشت: امسال تصمیم گرفتیم که به جای برگزاری روز پژوهش یا هفته پژوهش کل آذرماه را آذرماه پژوهش اعلام کنیم.

حق جو جوانمرد، ادامه داد: در این ماه سعی می شود به مسائلی که معمولا در سالهای قبل کمتر به آن پرداخته شده است مثل چرایی پژوهش، شوق پژوهش، لذت و شادی پژوهش، مولد بودن پژوهش ورساندن نتایج پژوهش به دست مردم بپردازیم.

 وی افزود: یک بسته برنامه ای متنوعی توسط تیم بزرگی طراحی شد که از برگزاری کارگاههای روتین توانمند سازی در حوزه پژوهش تا نمایش فیلم و تورهای دانشکده ای و موضوعات دیگری را شامل می شود.

حق جو جوانمرد در رابطه با ضرورت برگزاری تورهای دانشکده ای، تصریح کرد: با بررسی ها و فعالیتهای انجام گرفته مشخص شد که دانشکده ها به اندازه کافی از همدیگر مطلع نیستند و توانمندیهای همدیگر را نمی شناسند، آذرماه پژوهش بهترین فرصت برای آشنایی دانشکده ها و اطلاع از توانمندیها و دستاوردها و در نهایت شکل گیری کارهای بین رشته ای بود.

 وی با بیان این که برنامه های دیگری هم برای آذرماه پژوهش طراحی شده است، ادامه داد: نمونه آن بی نشانه است این سایت جدیدی در مورد پژوهش به ما می دهد، همچنین بانی شو که در واقع یک پویش یا کمپین به اشتراک گذاشتن تجربه های علمی است و کندو که یک رویدادی است که در آن مسائل و مشکلات مردم را می شنویم و تیم می سازیم تا مشکلات را بصورت بین رشته ای حل کنیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،خاطرنشان کرد: دانشکده فناوریهای نوین این دانشگاه تنها دانشکده این دانشگاه است که همه دانشجویان آن تحصیلات تکمیلی بوده و فعالیتها پژوهشی بسیار فاخری در این دانشکده انجام می شود و شانس این که تبدیل به فناوری شود بسیار بیشتراست.

وی با اشاره بر این که دستاوردهای ارائه شده خوب و دلگرم کننده بوده است، بر توسعه فعالیتهای بین رشته ای این دانشکده با دیگر دانشکده ها تاکید داشت.

 قله پژوهشهای بین رشته ای دانشکده های فناوریهای نوین است

حق جو جوانمرد با بیان این که قله پژوهشهای بین رشته ای دانشکده های فناوریهای نوین است، افزود: چندین هسته پژوهشی و فناور در این دانشکده فعالیت دارد، نمونه آن هسته قلب، چشم است که خیلی هم باسابقه و توانمند هستند.

 دستاوردهایی بواسطه داشتن انواع تکنیکها داده پردازی برای تشخیص

وی با اذعان به این که از جمله توانمندیهای این دانشکده داشتن انواع تکنیکها داده پردازی است، گفت: بواسطه این توانمندی در همایش آذرماه پژوهش امسال شاهد فعالیتهای خوبی با داده MRI، داده های اپتیکی و الکتروکاردیوگرام در راستای تشخیص ضایعه MS، ضایعه چشمی و سکته قلبی بودیم.

 بهترین دپارتمانهای مهندسی بافت کشور

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: دانشکده فناوریهای نوین از نظرمهندسی بافت، یکی از بهترین دپارتمانهای مهندسی بافت در کشور است.

 پرداختن به بحث بازیهای برای حل مسائل بهداشت و سلامت نقطه روشنی برای آینده است  

وی درادامه با اظهار خرسندی از فعالیت این دانشکده در بحث بازیها، گفت: این یک نقطه روشنی است و امیدواریم در آینده به خورشید تابانی منتهی شود.

 معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکید کرد: بحث بازیها واقعا مهم هستند ما در دوره ای زندگی می کنیم که در کنار داروهای پیشرفته در کنار انواع اینتر مدیسیون ها و کارهای توان بخشی که انجام می شود احتیاج داریم به بازیها که کمک می کند به حل مسائل بهداشت و سلامت و ایده های بسیار خوبی همه دانشکده می توانند داشته باشند.

وی در پایان شکل گیری هسته ها را قالبی چابک، و منعطف برای باهم بودن و شکل گیری کارهای بین رشته ای دانست و بر تلاش برای تشکیل آن تاکید کرد.

ارسال نظرات