خبرهای داغ:
محققانبسیجی اصفهانی موفق به طراحی و ساخت کفی کفش ماساژور و هوشمندی شدند که دردهای عصبی نقاط مختلف بدن را درمان می کند.
کد خبر: ۹۰۹۰۶۳۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
 به گزارش سرویس  بسیج علمی خبرگزاری بسیج از اصفهان، محققان اصفهانی موفق به طراحی و ساخت کفی کفش ماساژور و هوشمندی شدند که دردهای عصبی نقاط مختلف بدن را درمان می کند.  

این کفی کفش طبی ماساژور و هوشمند بر پایه نقاط رفلکس کف پا، توسط دو محقق دانش آموز و با حمایت علمی محققان بسیجی مجموعه جنرال تک طراحی و ساخته شده است.

عرشیا و امیررضا عرب برادران دانش آموز دوره دوم دبیرستان مدارس سما شهرستان نجف آباد، در گفتگو با خبرنگار بسیج علمی، با بیان این که علاقمند بودیم در خودکفایی و پیشرفت کشورمان نقشی داشته باشیم، ذهنمان هم خلاق بود، اظهار داشتند: در راستای رسیدن به هدفشان پیگیریهایی انجام داده اند و در نهایت با اطلاع از وجود یک مجموعه فناور به نام جنرال تک در دوره های آموزشی این مجموعه شرکت کرده و علاوه بر این که توانسته اند اولین ایده خود را به ثمر برسانند، مسیر خوبی هم برای ادامه فعالیتهایشان فراهم کرده اند.

آنها تصریح کردند: با حضور در کلاسهای آموزشی این مجموعه  بصورت گروههای مهارت افزایی فعالیت خود را آغاز کرده و در نهایت موفق به پردازش ایده خود و طراحی کفی کفشی طبی و ماساژور شده اند که توسط گوشی های هوشمند اندرویدی قابل کنترل است.

عرشیا عرب با بیان این که در همه دوران زندگی افرادی هستند که یک سری دردهای عصبی را تجربه می کنند، این تجربه را خود ما هم داشتیم، گفت: پس از بررسی های انجام گرفته با کمک مجموعه حامی بر روی طب ماساژ درمانی، متوجه شدیم که نقاط رفلکسی در کف پا وجود دارد که با ماساژ دادن این نقاط دردهای مختلفی در بدن از بین می رود و در مواردی عملکرد های بدن نیز تسهیل داده می شود.

وی  با یادآوری این که با بررسی های بیشتری متوجه ناحیه قرار گیری نقاط رفلکس در کف پا که قلب دوم هم نامیده می شود شده اند، ادامه داد: با پیدا کردن نقاط رفلکس کف پا و طبقه بندی آنها، نقاط قرار گیری ماساژورهای کفی کفش را پیدا کرده اند.

این دو دانش آموز محققق، خاطرنشان کردند: علاوه بر تحقیقات و بررسی های مختلف از یکی از پزشکان متخصص نیز کمک گرفته و اطلاعات خود را تکمیل و پایش کرده اند.

 

کفی های هوشمندی که دردهای عصبی درمان را می کنند

آنها با بیان این که نقاط رفلکس با یک سری از عصبهای اندام های مختلف بدن در یک نقطه از مغز به یکدیگر متصل شده اند، اظهار کردند: استفاده از کفش طبی ماساژور و هوشمند برای درمان دردهای عصبی نقاط مختلف بدن از جمله معده و کلیه کاربرد دارد.

 عرب در رابطه با طرز کار دستاورد خود گفتند: یک سری ماساژور طراحی و ساخته می شود و در کفی کفش بکار می رود و از طریق اتصال توسط بلوتوث گوشی همراه فرد به کفی کفش و اعمال دستورات توسط اپلیکیشن مخصوص خود عمل ماساژ انجام می گیرد.

این محققان با اشاره به این که دیگر کاربردهای این ماساژورها بهبود گردش خون است، افزودند: ماساژور کفی کفش در دنیا زیاد داریم اما همه آنها بصورت دستگاههایی ثابت بر روی زمین بوده و تا بحال چیزی بصورت پرتابل و داخل کفش تولید نشده است.

چه کسانی از این نوع کفی استفاده خواهند کرد؟

محمد رضا اشکبوسی مدیر مجموعه جنرال تک، در پاسخ به این سوال با تاکید بر این که همیشه تولید یک محصول با ویژگیها خاص  مستلزم وجود ایده هایی ناب بوده، اذعان کرد: شکل گیری ایده این دو دانش آموز حاصل یک احساس نیاز بوده و کارشناسان مجموعه جنرال تک هم تمام تلاش خود را در جهت تحقق این ایده بکار گرفته و طراحی و ساخت این دستاورد بر پایه مباحث تخصصی صورت گرفته و در نوع خود نمونه ای ندارد.

وی ادامه داد: اگر چه مشتریان بالقوه این محصول تمام جمعیت کشور را می تواند شامل شود  اما در صورت تولید انبوه هم هزینه آن حدود 300 هزار تومان خواهد بود و طبق برآوردهایی که انجام گرفته افراد با مشاغل ایستاده مانند پزشکان جراح، مهندسین ساختمان، بازرسین و غیره اولین مشتریان این دستاورد خواهند بود.

 اشکبوسی گفت: این پروژه در حال ثبت اختراع است و اولین بار در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد  با حضور آقای دکتر طهرانچی به نمایش گذاشته شده است، و سپس در نمایشگاه رینوتکس 2018 تبریز توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

 

دستاوردی بسیار کاربردی و مورد نیاز جامعه

 وی تصریح کرد: از آنجایی که این دستاورد بسیار کاربردی و مورد نیاز جامعه است، توسعه و تولید انبوه آن جزو اولویتهای خود مجموعه جنرال تک قرار گرفته که در حال بررسی های مختلف آن جهت تولید و یا همکاری با مجموعه های مرتبط هستند و برآورد  می شود که در صورت راه اندازی خط تولید اشتغال مستقیم حداقل 20 نفر را نیز فراهم کند.

 مدیر مجموعه جنرال تک در پایان یادآور شد: این مجموعه از سال 1394 فعالیت خود را در زمینه آموزشهای لازم جهت ایده پردازی و اجرای ایده ها برای دانش آموزان و دانشجویان آغاز کرده و تا بحال توانسته حدود 300 نفر دانش آموز و دانشجو را در جهت تشکیل گروههای استارت آپی موفق آموزش دهد، و حمایت ها و مشاورهای علمی و تجربی خود را تارسیدن به نتایج مطلوب ادامه می دهد.

ارسال نظرات