پنج مورد از اختراعات بسیج نخبگان علمی پژوهشی مازندران در سطح ملی بوده و دو مورد از پنج مورد اختراعات هم جز اختراعات نخست دنیا بوده است، از طرفی برخی از اختراعات و تولیدات مرکز رشد استان ایران را در جمع تولید کنندگان محصولات برتر قرار داده است.
کد خبر: ۹۰۹۰۶۰۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به مناسبت گرامیداشت هفته علمی پژوهشی در کشور و استان، جمعی از نخبگان بسیجی سازمانهای علمی پژوهشی و اساتید مازندران با آیه الله نورالله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران دیدار و رهنمود های ایشان بهره مند شدند.

مسوول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران در این دیدار گفت: مسؤولان استان نسبت به تولیدات نخبگان بی‌تفاوت بوده و در حقیقت نخبگان استان مظلوم هستند. 

 محمدهادی موذن با اشاره به ظرفیت‌های علمی مناسبی که در مجموعه بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران وجود دارد، اظهار کرد: سازمان بسیج علمی از سال 87 در استان مازندران زیر مجموعه سپاه کربلا و در کشور  زیر مجموعه سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور فعالیتش را آغاز کرده است.

وی با اعلام اینکه سازمان بسیج علمی سپاه کربلای مازندران از هزار و 800 طرح در استان مازندران حمایت مادی و معنوی کرده است، گفت: تبدیل ایده مخترعان به پدیده از اقدامات جدی است که در استان مازندران انجام شده است.

مسؤول بسیج علمی و پژوهشی سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه نخبگان بسیار زیادی در جمع این سازمان حضور دارند که نسبت به دعوت نامه‌های دانشگاه‌های معتبر خارجی بی‌تفاوت هستند، افزود: دغدغه‌مندی برای حفظ انقلاب در بین نخبگان استانی به صورت جدی وجود دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی پنج مرکز رشد در شهرهای ساری، بابل و بابلسر، افزود: در این مراکز رشد ایده‌ها تبدیل به تولید و ثروت شده و پایگاه مناسبی برای نخبگان و پژوهشگران ایجاد شده است.

موذن در ادامه از راه‌اندازی مرکز رشد غرب استان در نوشهر خبر داد و گفت: در کنار مراکز رشد فعالیت 22 پایگاه علمی را هم در دستور کار داریم که بتوانیم از ظرفیت دانش آموزان در این بخش‌ها هم به خوبی استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه اختراعات زیادی در سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران انجام شده است، افزود: پنج مورد از اختراعات ملی بوده و دو مورد از پنج مورد اختراعات هم جز اختراعات نخست دنیا بوده است، از طرفی برخی از اختراعات و تولیدات مرکز رشد استان ایران را در جمع تولید کنندگان محصولات برتر قرار داده است.

مسؤول بسیج علمی و پژوهشی مازندران با اشاره به بی‌مهری‌ها مسؤولان استان نسبت به مخترعان، تصریح کرد: محصول تولیدی نخبگان استان با وجود برتری نسبت به مشابه خارجی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

موذن در پایان گفت: تولیدات این مجموعه متناسب با نیازمندی‌های مازندران است، اما مورد کم‌توجهی مسؤولان و دست‌اندارکارن استانی قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها