سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به اختصاص 43 هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت سیر پیش بینی کرد :امسال با میانگین عملکرد 6 تن در هکتار، 258 تن از این محصول برداشت شود.
کد خبر: ۹۰۹۰۵۸۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به اختصاص 43 هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت سیر پیش بینی کرد :امسال با میانگین عملکرد 6 تن در هکتار، 258 تن از این محصول برداشت شود.
رحمانی از کشت شلغم و باقلا در 242 هکتار زمین های کشاورزی شهرستان بابلسر شهرستان خبر داد و گفت: در 150 هکتار زمین های کشاورزی این شهرستان شلغم کشت شده که بیشتر در منطقه فولادکلا انجام می شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با پیش بینی میانگین عملکرد 15 تنی شغلم در هکتار افزود: امسال 2 هزار و 250 تن از این محصول در این شهرستان تولید می شود.
رحمانی گفت: 92 هکتار زمین های کشاورزی شهرستان بابلسر زیرکشت باقلا قرار گرفته که با میانگین عملکرد 6 تن در هکتار، 546 تن از این محصول تولید خواهد شد.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه گیاه سیر به دلیل حساس بودن نسبت به شرایط ماندابی و احتمال پوسیدگی، بهتر است در خاک های سبک کاشته شود افزود: در صورت سنگین بودن بافت خاک از کودهای دامی و کود مرغی برای سبک کردن خاک و تامین عناصر غذایی استفاده شود. همچنین سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین هایB1، B2 و B3 است.
رحمانی گفت: با توجه به خواص ریشه شلغم برای تغذیه انسان، برگ‌ های آن نیز مورد مصرف دامها قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها