خبرهای داغ:
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در روزهای اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولت در مناصب دولتی و خصوصی هستیم، گفت: تا کی باید شاهد استفاده از رانت در انتصابات باشیم.
کد خبر: ۹۰۹۰۵۴۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶

نماینده مردم میانه از انتصابات فامیلی مدیران انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یعقوب شیویاری در نشست علنی روز گذشته (یک شنبه، ۲۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با یادآوری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران در پی تحریم‌‌های آمریکای جنایتکار، اظهار داشت: در این برهه حساس و تاریخی که با تحریم‌های اقتصادی آمریکای جنایتکار مردم ایران با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌‌‌کنند وظیفه دولت است که با اجرای درست و دقیق قوانین ابلاغی مشکلات مردم را به حداقل برساند.

وی تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب را اقتصاد مقاومتی و تقویت حمایت از کالا و خدمات ایرانی دانست و افزود: کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی سم مهلکی بر بدنه اقتصاد کشور و نشان از بی‌برنامگی و ضعف مدیریت سیستم پولی و بانکی تیم اقتصادی دولت بود که می‌‌طلبد با مسببان این موضوع با جدیت برخورد و بر اساس قانون اقدام شود.

شیویاری عملکرد بانک مرکزی برای کاهش تقویت ارز و پول ملی را طی هفته‌‌‌های اخیر بسیار مثبت و موثر دانست و ادامه داد: انتظار می‌‌رود همچنان شاهد عملکرد مثبت دولت در این زمینه باشیم.

   عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در روزهای اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولت در مناصب دولتی و خصولتی هستیم که به گونه‌‌ای دهن کجی و سوء استفاده از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی هستیم و تداعی گری این مسئله است که آقایان رفتند و آقازاده‌‌ها آمدند؛ تا کی باید شاهد استفاده از رانت در انتصابات باشیم.

   شیویاری با تاکید بر اینکه برای مدیریت ارشد در یک وزارتخانه تجربه لازم است، افزود: در حالی که شاهدیم افراد فاقد تجربه تا سمت معاون وزیر نیز پست گرفته اند که لازم است سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات با بازرسی های فوری در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان فعال تر باشند البته در برخی وزارت خانه ها هم شاهدیم که بازنشستگان به عنوان مشاور منصوب و شغل سابق را انجام می دهند که نوعی دور زدن قانون است.

   وی با یادآوری اینکه این روزها شاهدیم که  گردابی که کشورهای غربی مانند فرانسه برای ایران پیش بینی کرده بودند خود در آن گرفتار شده اند؛ اعتراضات مردم فرانسه در مهد دموکراسی با شدیدترین راه ممکن سرکوب می شود این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت دم از نقض حقوق بشر در ایران می زنند.

ارسال نظرات