خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در جریان بازدید سرپرست معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از منطقه گفت: 450 هکتار از مساحت منطقه 20 به 3 طرح موضعی اختصاص دارد که بلاتکلیفی این طرح ها موجب نارضایتی شهروندان شده است.
کد خبر: ۹۰۹۰۵۲۴
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار با بیان این مطلب افزود: براساس طرح تفصیلی منطقه 20 سه طرح موضعی بارگذاری شده که 450 هکتار از محدوده منطقه را به خود اختصاص داده است.

افشار با اشاره به اینکه 200 هکتار از طرح های موضعی مطرح شده برای منطقه 20 شامل طرح توسعه پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، گفت: املاک این محدوده بیش از 20 سال است که فریز شده و با توجه به وسعت اجرای طرح و عدم نگاه ویژه به مسائل شهرری، بخش عمده ای از تملک ها همچنان باقی مانده و این طرح به عنوان یکی از محرک های اقتصادی شهرری معطل است.

وی به بلاتکلیفی ساکنان محدوده پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کرد و افزود: محله های اطراف حرم دارای هویت هستند و روند تعریف پروژه های این محدوده باید به نحوی انجام شود که زندگی به این محله ها برگردد.

 

احیای محله قدیمی تهران

وی با اشاره به اینکه 15 هکتار از محدوده 200 هکتاری طرح پیرامونی حرم، به محله نفرآباد اختصاص دارد، گفت: تکیه نفرآباد با قدمت 400 سال در این محله واقع شده است و دو ماه محرم و صفر و مناسبت های ایام سال فعال است و از تمام نقاط تهران در مراسم های این تکیه شرکت می کنند.

افشار به اهمیت جریان داشتن زندگی در این محله که قدیمی ترین محله تهران محسوب می شود، اشاره کرد و افزود: هنوز 260 پلاک از این محله تملک نشده است و با توجه به ساختار های اصلی محله قابلیت احیا وجود دارد.

وی به تسریع پروژه احیای محله نفرآباد برای جلوگیری از کوچ بومی های این محله اشاره کرد و گفت: وجود طبیعت بکر و زمین های سبزی کاری حاشیه ری ظرفیت مناسبی برای ایجاد تورهای بوم گردی و اکوتوریسم است.

ارسال نظرات