یک محقق برتر در حوزه سلول های بنیادی گفت: عناصر علمی و پژوهشی دانشگاه و همچنین نخبگان دانشگاهی باید تقویت خود باوری و اعتماد به نفس ملی را در دانشگاه رشد دهند و دانشگاه ها را از مصرف کنندگی به تولید کنندگی حرکت دهند.
کد خبر: ۹۰۹۰۵۲۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر کاوه فرخی محقق برتر در حوزه سلول های بنیادی و استاد نمونه در سال 95 در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: دستاوردهای علمی و پژوهشی در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی نیازمند تبیین و روشنگری دارد،قبل از انقلاب یک بی سوادی 75 درصدی در بین مردم وجود داشت ولی اکنون در سال 97 ما تنها 4.8 میلیون نفر در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی اعتماد به نفس خوبی در بین مردم برای شکوفایی استعدادها و توانایی های خود ایجاد شده است اما اینکه بخواهیم 100 درصد از حرکت و جهش علمی کشور یک مانع برای دستیابی به موقعیت های بهتر خواهد بود.

این محقق برتر اظهار داشت: امروز دانشگاه و پژوهش باید با مسائل روز کشور درگیر باشد و به نوعی برای آنها مشگل گشایی کند.

وی افزود: دانشگاه باید حوزه‌های اقتصاد، صنعت، آسیب‌های اجتماعی و زنجیره چرخه تولید و مصرف نقش فعال داشته باشد و پژوهش ها باید بر اساس نیازمندی ها در این حوزه ها تدوین شوند.

فرخی ادامه داد: مدیران دانشگاهی از هیئت علمی گرفته تا تمام عناصر وابسته دانشگاهی باید عزمی جهادی از خود نشان دهند و مجموعه های علمی را بتوانند به ارائه نسخه های کاربردی برای عبور از بحران های اقتصادی و شرایط حاضر سوق دهند.

وی تصریح کرد: عناصر علمی و پژوهشی دانشگاه و همچنین نخبگان دانشگاهی باید تقویت خود باوری و اعتماد به نفس ملی را در دانشگاه رشد دهند و دانشگاه ها را از مصرف کنندگی به تولید کنندگی حرکت دهند.

این پژوهشگر جوان در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه وجود یک جریان غرب گرا در بدنه دانشگاهی از سال ها پیش عامل اصلی تحول اساسی در حوزه علوم انسانی شده است که می طلبد با تهیه یک چشم انداز مناسب و برداشته شدن نگاه های سلیقه ای به این موضوع یکی از آرمان های انقلاب اسلامی حفظ شود.

ارسال نظرات