معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی ساری مطرح کرد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی ساری گفت: بسیاری از مقالات علمی می تواند مورد استفاده صنعت قرا گیرد اما به دلیل نبود ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت این امر نادیده گرفته شده است.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۲۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ، همت الله پیردشتی در گفت و گویی  با خبرگزاری ایسنا  ، با اشاره به اینکه کاربرد پژوهش درصنعت بسیار ضعیف بوده است،اظهارکرد: تفکر بخشی نگری یا جزئی نگری هر بخش یا سازمان یکی از دلایلی است که هر بخش با توجه به مسائل، مشکلات و دغدغه های خاص خود کار را به پیش می برد. 

وی با اشاره به اینکه آموزش محوری و تولید علم یکی از ملاک های ارزش گذاری و ارزشیابی در دانشگاه ها بوده است،تصریح کرد: همین تفکر باعث شد کمتر به علم و نفوذ پذیری آن در جامعه رغبت نشان داده شود چه بسا بسیاری از این مقالات علمی می توانست مورد استفاده صنعت قرا گیرد اما به دلیل نبود ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت نادیده گرفته شده است. 

  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به اینکه چند سالی رابطه صنعت و دانشگاه در حال شکل گیری است، افزود: وجود دفتر ارتباط صنعت با جامعه و دفتر کار آفرینی در دانشگاه و تحرک صنعت به سمت دانشگاه و بیان دغدغه ها  گواه این موضوع است. 

پیردشتی شعارهفته پژوهش را « پژوهش هدفمند و فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی » عنوان کردو افزود: با توجه به اینکه در سال حمایت از تولید کالای ایرانی قرار داریم و تولید ملی دغدغه همه بخش ها است،هدفمندی پژوهش و ارزش آفرینی فناوری جز با ارتباط مداوم و مستمر با صنعت امکان پذیر نیست. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها در حال پوست اندازی هستند،گفت: حرکت دانشگاه ها به سمت کارآفرینی باعث شد تا ارتباط دوسویه بین صنعت و دانشگاه شکل بگیرد تا با استفاده از پژوهش گره ای از مشکلات صنعت باز شود. 

وی گام اول در پیش برد اهداف را افزایی بین صنعت و جامعه و دانشگاه دانست و افزود: درگام دوم باید اولویت های بخش صنعت و جامعه مشخص شود وبه دانشگاه ارجا شود ودر گام بعدی از دانشگاه ها باید انتظار داشت تااین پژوهش ها راسرلوحه کارها قرار دهند وبرای حل این مشکل بسته های چاره اندیشی را ارئه دهند تابا مورد قبول قرار گرفتن صنعت برای جامعه کارا باشد. 

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری دو استراتژی تولید و خدمات را در استان مورد بحث دانست و ادامه داد: با وجود ظرفیت بسیار بالای خدمات در مازندران می توان به جای تاکید صرف به تولید، این استان را از لحاظ خدمات گردشگری به کشور معرفی کرد. 

وی افزود: گردشگری در مازندران متعلق به یک بخش خاصی نیست و زیرساخت های آن درکل بخش های استان پراکنده است،  به عمین علت نیازمند تدوین سند گردشگری پایداردر این استان هستیم. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها