بررسی وضعیت صنایع گیلان در نشست مطالبه گری دانشجویی با حضور میرسلیم؛
بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی، کمبود مواد اولیه و صنعتی ندانستن گیلان از جمله مهم‌ترین مواردی بود که در نشست مطالبه گری تخصصی دانشجویی با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارگران و دانشجویان در شهرک صنعتی رشت مطرح شد.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۱۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نشست مطالبه گری تخصصی دانشجویی پیش از ظهر امروز در جهت بررسی وضعیت صنایع و کارخانه‌های استان در سالن اجتماعات کارخانه تالک ایرانیان شهرک صنعتی سفیدرود رشت با حضور سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارگران و دانشجویان برگزار شد.

 

راه‌های فراوانی برای عبور از تحریم وجود دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست با اشاره به نقش اجرای اقتصاد مقاومتی در حل مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی عنوان برون‌گرایی و درون‌زایی وجود دارد که باید به آن دقت ویژه‌ای کرد.

سید مصطفی میرسلیم با تأکید بر اینکه تأمین مواد اولیه مبتنی به دانش فنی است افزود: جوانان ما توانایی تأمین مواد اولیه را دارند و این مسئله مستلزم اعتماد مسؤولان و قرار دادن امکانات و تجهیزات به آن‌ها است.

وی با اشاره به تولید شمش و آلومینیم در کشور گفت: باید از مراحل بعد از تولید آلومینیم نیز بهره‌برداری شده و زنجیره تولید در کشور قطع نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کشور ما باوجود تحریم در بن‌بست قرار نداشته و راه‌های فراوانی برای عبور از تحریم وجود دارد افزود: ما کارهای بسیار سخت را در کشور انجام داده‌ایم و عبور از تحریم نیز شدنی است.

میرسلیم با بیان اینکه تحریم در جهت توقف کشور در تولید به ما تحمیل‌شده گفت: مشکلات ما در کشور به دلیل عمل بدون علم تمام و علم بدون عمل تمام است و این یعنی که برخی از افراد در جایگاه واقعی خود قرار ندارند.

دغدغه اصلی کارخانه تالک ایرانیان تأمین مواد اولیه است

مدیر کارخانه تالک ایرانیان در این مراسم با بیان اینکه با تلاش کارگران، چراغ کارخانه هنوز روشن است اظهار کرد: دغدغه اصلی کارخانه تالک ایرانیان تأمین مواد اولیه است.

علی غفوری با اشاره به اینکه دغدغه اصلی تولیدکننده پول است افزود: مشکلاتی در زمینه سرمایه در گردش داریم و باید مسوولان تسهیلاتی را جهت رفاه کارخانه‌های که تولید ملی دارند داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما هیچ نیازی به مهندسان خارجی نداریم گفت: 98 درصد مهندسان کارخانه از جوانان گیلانی هستند و استفاده از نیروهای بومی از اهداف کارخانه است.

بسیج دانشجویی باید مشکلات مردم را فریاد بزند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه سیاست کلی ما مطالبه گری در سطح جامعه است اظهار کرد: بسیج دانشجویی باید درد و مشکلات مردم را فریاد بزند.

محمدصادق جعفری با اشاره به اینکه مسوولان بی‌درد بدون تردید مشکلات مردم را درک نمی‌کنند افزود: دانشجویان بسیجی باید برای حل مشکلات مردم در بین آن‌ها حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان نیز باید برای آشنایی با مشکلات مردم در بین آن‌ها حضور پیدا کنند گفت: راه پیشرفت و توسعه کشور بدون تردید با اقدامات و فعالیت‌های انقلابی میسر می‌شود.

خصوصی‌سازی‌ها چرا به‌صورت غیر شفاف انجام می‌شود

یکی از دانشجویان نیز در این نشست با بیان اینکه فضای تولید برای کارخانه‌ها امن نیست اظهار کرد: تبدیل کالاهای مصرفی به کالاهای سرمایه‌ای از مشکلات عدیده کارخانه‌داران است.

پیمان دل‌زنده با بیان اینکه خصوصی‌سازی‌ها چرا به‌صورت غیر شفاف انجام می‌شود گفت: تجربه نشان داده که واگذاری شرکت‌ها به فرزندان مسئولان دولتی سابقه خوبی در کشور ندارد و نمونه آن را در شرکت رشت الکتریک رشت مشاهده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تعلق مالیات بر ارزش‌افزوده بر شرکت‌های تولیدکننده واقعاً جای تعجب دارد افزود: عدم تعلق مالیات بر ارزش‌افزوده به شرکت‌های غیر مولد نیز باعث نگرانی مدیران شرکت‌های مولد شده است.

مسؤولان کشوری باید به گیلان به‌عنوان استان صنعتی نگاه کنند

دبیر واحد خواهران قرارگاه شهید احمدی روشن نیز در این نشست با بیان اینکه با توجه به سابقه صنایع استان باید گیلان را یک استان صنعتی نامید اظهار کرد: مسئولان کشوری باید به گیلان به‌عنوان استان صنعتی نگاه کنند و از این طریق است که اشتغال افزایش پیدا می‌کند.

فاطمه علی پور با اشاره به اینکه رتبه نخست گیلان در مسئله بیکاری نگرانی‌های بسیاری را برای مردم به وجود آورده افزود: افزایش مهاجرت‌ها به گیلان، افزایش جمعیت و در کنار آن افزایش آمار بیکاری در آینده استان را با یک معضل مهم روبه‌رو می‌کند.

مسؤولان دولتی چرا هیچ توجهی به اقتصاد مقاومتی ندارند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه چرا با گذشت هفت سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور تاکنون هیچ اقدام مؤثری صورت نگرفته اظهار کرد: مسئولان دولتی چرا هیچ توجهی به اقتصاد مقاومتی ندارند و فقط شعار می‌دهند.

آرمان آذرگون با اشاره به اینکه منطقه آزاد برای ایجاد تکنولوژی پیشرفته و واردات در حد ضرورت ایجادشده افزود: منطقه آزاد اکنون به تنها چیزی که توجه دارد واردات کالاهای خارجی است و ورود خودروهای لوکس را در اولویت خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تجربه برجام ثابت کرد که مذاکره کلید گشایش اقتصادی نیست گفت: نسخه حل مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است و یکی از مهم‌ترین عنصرهای الگوی اقتصاد مقاومتی، پرهیز از خام فروشی مواد معدنی، حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و مبارزه با فساد اقتصادی پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظرات