معاون خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی
معاون خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقدیر و حمایت از ایستادگی «ایلهان عمر» بانوی مسلمان محجبه کنگره آمریکا؛ گفت: حقوق بشر آمریکایی نقض به تمام معنای حقوق بشر است.
کد خبر: ۹۰۹۰۳۶۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، زهرا جوانی معاون خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت ‌وگو با خبرگزاری فارس، ضمن تقدیر و حمایت از ایستادگی یک بانوی مسلمان محجبه کنگره آمریکا؛ حقوق بشر آمریکایی را نقض به تمام معنای حقوق بشر دانست و گفت: چندی پیش "ایلهان عمر" نخستین نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا اعلام کرده بود: « نهایت تلاش خود را برای لغو قانون ممنوعیت استفاده از حجاب سر در کنگره آمریکا به کار می گیرد» وی با تاکید بر اینکه « هیچ کسی روسری را روی سر من قرار نداده جز خودم و این انتخاب من است» اظهار داشت" قانون منع حجاب آخرین ممنوعیتی نیست که من برای لغو آن تلاش خواهم کرد».

وی ادامه داد: حالا «ای دبلیو جکسون» کشیش محافظه کار آمریکایی به حجاب این زن مسلمان می تازد و معتقد است « تنها اسلام رادیکال تهدیدی برای انسانیت نیست بلکه خود اسلام هم تهدید است». وی با بیان این جمله که «کنگره تبدیل به یک جمهوری اسلامی شده است» اظهار کرده که « ما یک کشور مسیحی – یهودی هستیم. ما کشور و ملتی هستیم که ریشه در مسیحیت داریم. و هر کس که این را دوست ندارد یا قبول ندارد، می تواند از آمریکا برود».

جوانی گفت: سوال اینجاست واژه های زیبا و دهان پرکن حقوق بشر که آمریکا بزرگترین مدعی آن است چه معنایی دارند که هر جا منافی منافعشان است اثری از آن نمی بینیم؟! مردم بی گناه یمن و سوریه در حیطه تعریف بشر آمریکایی نمی گنجند؛ فلسطین و لبنان هم که قطعا در این دایره نیست؛ زن محجبه هم که از این دایره بیرون انداخته می شود؛ کاش یکبار یک تعریف کامل و جامع از حقوق بشر بفرمایند تا تناقضات فراوان را درک کنیم!

وی تصریح کرد: البته با ابراز نگرانی جکسون از اسلام به عنوان تهدیدی برای انسانیت تکلیف تا حدودی مشخص است؛ بشر در تعریف آمریکایی مسلمان را در برنمی‌گیرد البته مسلمان واقعی را؛ قضیه در مورد ظاهرا مسلمانانی چون بن سلمان که روشن است.

جوانی اظهار داشت، ما به آمریکای رو به افول اعتقاد داریم، به جهانی شدن اسلام باور داریم و از زنانی چون ایلهان می‌خواهیم همچون درختی تنومند و پر ریشه در مقابل این طوفان‌ها ایستادگی کنند و باور داشته باشند به فضل خدا نزدیک است روزی که حجابشان تاج‎ها را در هم خواهد شکست.

منبع:  معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

 

ارسال نظرات