خبرهای داغ:
عامل توسعه خوشه سنگ استان قم مطرح کرد
عامل توسعه خوشه سنگ استان قم گفت: در سال ۹۵ میزان صادرات سنگ استان ۳۱۰ هزار دلار بود که در سال گذشته این عدد به یک میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۹۰۹۰۳۱۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۸
صادرات یک میلیون دلاری سنگ از قم به خارج از کشور
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، صادق معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به وضعیت صنعت سنگ استان قم اظهار کرد: این استان جزو استان‌های پیشرو در صنعت سنگ است، از جمله استان‌های دیگر در این زمینه می‌توان به اصفهان، لرستان، تهران، مرکزی و فارس اشاره کرد.

وی ادامه داد: از جمله راهبرد‌های توسعه خوشه سنگ در استان قم، توسعه بازار، تسهیل در تامین مواد اولیه و ارتقای سطح دانش و فناوری کارکنان و مدیران واحد‌های تولیدی است.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم افزود: نیاز به توسعه بازار در خارج از کشور داریم و کشور‌های همسایه از جمله عراق و ترکیه در اولویت هستند.

معصومی با اشاره به کشور‌های هدف صادراتی صنعت سنگ استان قم اظهار کرد: کشور‌هایی همچون عمان، قطر و کویت در حوزه خلیج فارس و کشور‌های قزاقستان، ازبکستان، گرجستان، قرقیزستان، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان و روسیه جزو کشور‌های دیگر هدف صادرات صنعت سنگ استان قم است.

وی ادامه داد: نیاز به ایجاد کنسرسیوم برای توسعه بازار صادراتی صنعت سنگ استان قم داریم و خوشه سنگ استان در این راستا در نمایشگاه عراق حضور پیدا کرد، کشورمان با قزاقستان ارتباط ریلی و دریایی دارد و شرایط خوبی برای حضور در بازار این کشور فراهم است.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم افزود: در سال ۹۵ میزان صادرات سنگ استان ۳۱۰ هزار دلار بود که در سال گذشته این عدد به یک میلیون دلار رسید، ظرفیت صادرات صنعت سنگ قم بیش از این است و باید زمینه توسعه بازار این صنعت را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به ایجاد یک پایانه صادراتی و نمایشگاه برای صنعت سنگ در استان قم داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها