امیر محمدپور صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل صومعه سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل هنوز شناخت کافی وجود ندارد،افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات پیشگیرانه‌ای گفته می‌شود که در زمان صلح بتوان بیشترین بازدارندگی و بیشترین خدمات به مردم را در آن پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۹۰۹۰۲۱۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از صومعه سرا،امیر محمدپور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل صومعه سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل هنوز شناخت کافی وجود ندارد،افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات پیشگیرانه‌ای گفته می‌شود که در زمان صلح بتوان بیشترین بازدارندگی و بیشترین خدمات به مردم را در آن پیش‌بینی کرد.
محمدپور با بیان اینکه وقتی دفاع صورت می گیرد که تهدیدی وجود داشته باشد که این در همه ابعاد و حوزه‌ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و بهداشتی و درمانی وجود دارد، افزود: در این ‌باره هرچیزی که منافع کشور را تهدید می کند باید مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تهدیدات به دو دسته طبیعی و انسان‌ساز تقسیم بندی می شود، گفت: در تهدیدات طبیعی ماهیت تغییر نکرده بلکه میزان آن تغییر می کند.
مدیر عامل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با بیان اینکه تهدیدات انسان‌ساز به سه بخش سخت و نظامی، مردم محور و فناوری پایه تقسیم می شود، بیان‌کرد: تمامی تهدیدات غیرطبیعی مربوط به شورای پدافند غیرعامل است که یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آن حفاظت از جان و مال مردم و زیرساخت‌ها حیاتی است.
وی با اشاره به اینکه امروز شاهد تغییر تهدیدات به صورت روزانه هستیم، اضافه کرد: شورای پدافند غیرعامل روزانه در حال رصد و پایش تهدیدات و ارائه راهکار برای مقابله با آن است.
ایشان با بیان اینکه تهدیدات سایبری مهم‌ترین نوع تهدیدات فناوری پایه است گفت :با توجه به پیشرفت‌های موجود و گسترش فضای مجازی از سوی دشمن این حوزه بیشتر مدنظر قرار می گیرد.
محمدپور با بیان اینکه تهدید زیرساخت‌های حیاتی کشورها و تأثیر برافکار عمومی مهمترین برنامه دشمنان در این حوزه است، افزود: در همین راستا یکی از مهم‌ترین وظایف پدافند غیرعامل حفاظت از این زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی کشور است.
وی با تأکید براینکه برای مقابله با تهدیدات فناوری پایه دشمن باید در حوزه فناوری پیشرفت‌های لازم را داشته باشیم، گفت: یکی از مهمترین تهدیداتی که استان گیلان را بیش از همه بخش‌ها تهدید می کند، تهدیدات زیستی است که برای آن نیز برنامه‌ریزی شده است.
مدیرکل شورای پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به وضعیت شهرستان صومعه‌سرا در حوزه پدافندی، گفت: این شهرستان در برخی حوزه‌ها عملکردهای مناسبی داشته است. در حوزه شهری نیز شهرداری‌ها باید در اجرای ماده ۲۱ مقررات ملی ساختمان در زمینه ساخت و سازها توجه ویژه انجام داده و نکات پدافندی را مد نظر قرار دهند.
وی تأکید کرد: در حوزه انرژی‌های مختلف اعم از آب، برق و گاز باید با شناخت نقاط حساس راهکارهای برای مقابله با تهدیدات ارائه شود.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در پایان با بیان اینکه این طرح جامع برای تمام کارگروه‌ها اعم از بهداشت و درمان، دیده شده است، اظهار کرد: باید علت مهاجرت‌ها از روستاها، کنار گذاشتن کار کشاورزی و... بررسی شود، باید مانع از بروز این رویدادها شد.
مهندس علی فتح اللهی فرماندار صومعه سرا در این جلسه با تاکید بر ضرورت وجود نگاه پدافندی در تصمیم گیری و برنامه ریزی های سازمانی،اظهار کرد:پدافندغیرعامل تبیین کننده بسیاری از روش ها و راه ها برای مقابله با تهدیدات است تا بتوانیم نسبت به مصون سازی کلیه اقدامات و فرآیندها اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه مطلوب است در کلیه فرایندها برای کاهش هزینه ها و افزایش راندمان کاری نگاه پدافندی وجود داشته باشد،خاطرنشان کرد:در خصوص اتفاقات فیزیکی،حوادث و... بحث پدافند نقش خود را به خوبی نشان دهد.
فتح اللهی با اشاره بر اینکه وجود نگاه پدافندی در اقدامات مختلف فیزیکی،عمرانی موجب ماندگاری و اثرگذاری می شود،افزود:نگاه پدافند غیرعامل باید در لایه های دستورات و فعالیتها لحاظ شود؛از هر جهت نگاه پدافند ارجحیت دارد.
فرماندار صومعه سرا اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص پدافندغیرعامل را مهم دانست و عنوان کرد:ضروری است در کلیه فرایندها مردم را مشارکت دهیم؛چرا که مشارکت مردم موجب ماندگاری،اثرگذاری می شود.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات