خبرگزاری بسیج: بنیاد مشاهیر و مفاخر معاصر شهرستان ری همزمان با هفته فرهنگی ری، چهره های برجسته این شهرستان را در نمایشگاه ویژه ای به مردم و جوانان معرفی کرد.
کد خبر: ۹۰۹۰۱۳۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «اسماعیل شاه محمدی» مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری «مطالعات راگا» و بنیاد مشاهیر و مفاخر معاصر شهرستان ری در این باره گفت: شهرستان ری با توجه به سابقه کهن و درخشان آن در اعصار مختلف، نیاز به معرفی بیشتر به نسل حاضر است و بنیاد مشاهیر تلاش کرده که چهره های شاخص اهل ری در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، هنری، اقتصادی و ... را شناسایی و به مردم معرفی کند.

وی افزود: با این که نمایشگاه مورد توجه شهروندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت، اما در ابتدای یک راه بزرگ است و ضروری می نماید تا این راه جدی تر، قوی تر و با برنامه ای بلند مدت پیش برود و شناخت نسل امروز از افتخارات و عناصر عزت و غرور ری، موجب تقویت روحیه نوجوانان و جوانان امروز برای تلاش، تحصیل و همت مضاعف برای دستیابی به توفیقات بیشتر شود و فرزندان ری باید آگاه شوند که بسیاری از مدارج بالای موفقیت در حوزه های سیاسی، علمی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و... در سطوح ملی و جهانی از شهرستان ری برخاسته اند.

وی افزود: موسسه فرهنگی هنری «مطالعات راگا» نیز با هدف پژوهش در حوزه ری شناسی و بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری تاسیس شده است و این موسسه در حوزه اجرای طرح‌های پژوهشی، فرهنگی و هنری و نیز گردآوری و تدوین مجموعه های مستند درباره مسائل فرهنگی، هنری، اجتماعی و تاریخی شهرستان ری فعالیت خواهد کرد.

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری «مطالعات راگا»، اهداف تأسیس موسسه فرهنگی هنری «مطالعات راگا» را کمک به ارتقای سطح فرهنگ و دانش جامعه، پیوند میان فعالیت های پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی، رصد نیازهای فرهنگی، طراحی و مدیریت تحقیقات فرهنگی از منظر آینده پژوهی و آسیب شناسی فرهنگی، تعامل سازنده با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهی، استفاده از امکانات و قابلیت های موجود شهرستان ری در توسعه تحقیق و پژوهش در ارتباط با تاریخ اجتماعی و سیاسی و موضوعات فرهنگی و هنری ری عنوان کرد.

ارسال نظرات