مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان:

جمع‌آوری ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان از جمع‌آوری ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات طی ۹ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۰۱۱۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جاسم محمدی فارسانی امروز در جلسه شورای زکات لرستان اظهار کرد: مقام معظّم رهبری در پیامی خطاب به شرکت‌کنندگان در اجلاس سراسری زکات بر ایجاد نهضت احیاء و ترویج زکات در همه سطوح و کارکردها تأکید فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا کمیته‌های چهارگانه شورای زکات لرستان از سال گذشته تاکنون اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از جمع‌آوری 16 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات طی 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: در برنامه سال 97 و با مرکز برای میزان 11 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات توافق شده بود که تا پایان 9 ماهه امسال تحقق حدود 150 درصدی را شاهدیم.

محمدی فارسانی تصریح کرد: از این میزان زکات، 6 میلیارد تومان زکات فطره بوده است، ضمن اینکه در مجموع 7 میلیارد تومان نقدی، 8 میلیارد تومان به صورت کارکرد مستقیم مردمی و همچنین یک‌میلیارد تومان از مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

وی در خصوص نحوه تقسیم و توزیع اعتبارها افزود: بر اساس قانون بایستی 60 درصد اعتبارات برای نیازمندان و 40 درصد در پروژه‌های عمرانی هزینه شود که در استان این میزان به نفع مددجویان 70 درصد بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات