خبرهای داغ:
همسر شهید مدافع حرم خراسان جنوبی گفت: در نتیجه برجام حداکثر مردم ایران یقین پیدا کردند که دوستی با دشمن برای ملت سودی ندارد و در این چند سال با مذاکراتی که انجام شد مردم به این باور رسیدند که خون جوانان مدافع حرم بیشتر جواب داد.
کد خبر: ۹۰۸۹۹۹۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، معرفی شهدا با پایان اجلاسیه های کنگره شهدا تمام نمی شود بلکه نسل جوان و نوجوان امروز در تعیین الگوهایی برای پیشرفت و کسب معرفت نیاز به شناخت بیشتر سیره شهدا دارند.

راه و رسم شهادت مخصوص مردان نیست بلکه زنان در این عرصه بسیار نقش پر رنگ تری ایفا می کنند و امثال شهید بصیری پورهای زمان ما از خانه هایی که مادر نقش محوری داشته به جبهه هایی که ما ندیدیم و حس نکردیم اعزام شدند و در راه اسلام از جان خود گذشتند.

در دیدار با خانواده شهید بصیری پور در راستای برگزاری کنگره 2هزار شهید استان گفتگویی با فهیمه احسان فر همسر شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم استان انجام دادم که در ادامه می خوانید:

 

زنان امروز جامعه چطور می توانند رهروان واقعی حضرت زینب(س) باشند؟

زنان شخصیتی محوری در خانواده دارند و با وجود پدر باز هم فرزندان روی مادر تمرکز دارند و از رفتارهای مادر الگو می گیرند. رعایت حجاب و حیاء توسط مادران به فرزندان منتقل می شود و  دختر و پسر اخلاق و ایمان را از مادر بهتر می آموزند.

 

تفاوت بین شهید بصیری پورها با شهدای دفاع مقدس چیست؟

اقتضای دوران دفاع مقدس شرایط جنگ بوده و همه وظیفه خود می دانستند که برای این جریان کار انجام دهند و خانواده ها درگیر می شدند اما اجر شهدای مدافع حرم  چندین برابر است چون این غربت و دوری از خانواده برای آنان جدا و از طرفی شرایط و سختی ها در میدان جنگ متفاوت بوده است.

 کسی می خواهد که جان را بر کف دست بگیرد و واقعا از دنیا دل کنده باشد اما مدافعان حرم جوانانی هستند که تازه ازدواج کردند و یا صاحب فرزند شده اند، خیلی خانواده دوست هستند و وابستگی های عمیق به خانواده دارند.

 این چگونه معامله ای با خداست که از خانواده، پدر، مادر، همسر، فرزند و هزاران آرزو در زندگی خودشان دل می کنند؟ غیرت آنان اجازه نمی دهد که ببینند به حرم اهل بیت علیهم السلام بی حرمتی شود.

 

چرا عده ای می گویند مردم امروز همچون دوران جنگ سخت پای کار انقلاب نیستند؟

این نوع نگاه برخی افراد به خاطر امنیتی است که مردم دارند و در وقت خطر یا تهدید بیشتر گروه های نظامی درگیر شرایط جنگ می شوند و مردم عادی شاید خبری از این اتفاقات و فجایع ندارند. ما نیز از زمانی که همسرم در نظام کار می کردند بیشتر تحولات روز دنیا و منطقه را رصد می کنیم و بیشتر دانستیم که در اطراف ما چه می گذرد.

بعضی ها از من سؤال می کنند چرا راضی شدید که همسرتان به این راه برود؟ در اوایل جوانی که کمتر از شش سال است با هم زندگی کردیم. خوب اگر ما از جوانان خودمان دریغ کنیم که برای دفاع از مرزهای اسلام به جبهه نروند چطور جلوی متجاوزانی که تا مرزهای ما پیش آمدند را بگیریم و خطرات را از کشور دور کنیم.

مردم به مقام شهدای مدافع حرم  احترام می گذارند چون امنیت، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم.

 همانطور که در دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم از خانواده و جان خودشان گذشتند همچنان در قلب های این مردم زنده اند امروز هم اگر کوچکترین تهدیدی برای کشور وجود داشته باشد همه جوانان پای کار انقلاب و کشور هستند و غیرتی می شوند.

به برکت خون شهدا همه مردم در امنیت و آسایش زندگی می کنند و عده ای اندک که از بی بصیرتی و بی خردی یا در ناز و نعمت هستند که برخلاف راه و  آرمانهای شهدا حرف می زنند.

 

آیا برای حل مشکلات داخل کشور باید دست به دامن بیگانگان شویم؟

این انقلاب راحت بدست نیامده است که با وجود گرانی ها که نهایت چندماه طول می کشد خون شهدا را زیر پا بگذاریم.  اگر مردم وا بدهند شرایط بدتر می شود.

 در این شرایطی که بیگانگان دنبال سودجویی و سوء استفاده از فرصت ها هستند  تا  مردم را بر علیه نظام بشورانند و  برای کشور ما تصمیم بگیرند.

همان مسئله بالا رفتن قیمت سکه و دلار را مردم خودجوش پایین آوردند. اگر مسئولان خیلی کارها را به مردم بسپارند خود مردم می توانند مشکلات را حل کنند.

عده ای خاص هستند که تمایل دارند با استکبار رابطه برقرار کنند. در گذشته دیدیم که آمریکا وعده وعیدهایی می دهد که لقلقه زبانشان است  اما پای حرف و عمل خود نیستند.

 در نتیجه برجام حداکثر مردم ایران یقین پیدا کردند که دوستی با دشمن برای ملت سودی ندارد و در این چند سال با مذاکراتی که انجام شد مردم به این باور رسیدند که خون جوانان مدافع حرم بیشتر جواب داد.

نتیجه مذاکراتی که برایش هزینه ها شد، خون دل ها خورده شد و عده ای امیدها به آن بستند اما نافرجام باقی ماند و بن بستی بود در مقایسه با قطره های خون شهدایی که در راه اسلام جانفشانی کردند و راهشان تا ابد زنده و پاینده است.

از جمله ثمرات خون شهدا در ترویج آرمان های انقلاب در اذهان تمام آزادی خواهان جهان و ملت های ستمدیده تاثیراتی گذاشت و چهره واقعی استکبار را نمایان کرد.

 

زندگی مشترک با شهید قبل و بعد از شهادت ایشان چه آثار و برکاتی برای شما داشته است؟

قبل از شهادت آقا مرتضی اعتقادات و باورهای دینی در حد متوسط داشتم اما از زمان شهادت ایشان سعی می کنم طوری رفتار کنم که الگویی در جامعه باشم. همیشه سر مزار شهید از ایشان درخواست دارم که  به من کمک کنند شرمنده نشوم، آبرویشان را نبرم و مغرور نشوم به حال و هوایی که امروز دارم.

درد و دل هایم را بر سرمزارش می برم. روزهایی که فرصت نمی شود سر مزارش بروم خود را سرزنش می کنم و با خودم می گویم اگر این اتفاق برای من می افتاد او بیشتر به یادم بود. اما حضورش را در زندگی ام احساس می کنم و صبری که حضرت زینب (س) به من عطا فرمودند باعث شده کمتر دل تنگی و بی قراری کنم.

از قبل حافظه ام خوب نبود و از شهید می خواهم کمکم کند تا در راه آموختن تعالیم و آموزه های دین اسلام پیشرفت کنم. دوست دارم  مطالب دینی را بیشتر بیاموزم، بیشتر از قبل تلاش می کنم که خودم را در مسیر معنویت و قرب الی الله جلو ببرم.

هر لحظه از یاد شهدا غافل نشویم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها