نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل گفت: مفاخر فرهنگی شناسنامه ایران در سطح جهان هستند و تایید این حرف داشتن چهره‌های بزرگ فرهنگی و هنری همچون حافظ، مولوی و سعدی می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۸۹۹۶۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

مفاخر فرهنگی شناسنامه ایران در سطح جهان هستند/رسانه‌ها در شناشایی مفاخر تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در آیین نکوداشت دکتر جواد وهاب‌زاده از مفاخر معاصر فرهنگی و علمی اردبیل که در تالار شمس ‌عطار مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مفاخر فرهنگی شناسنامه ایران در سطح جهان هستند و تایید این حرف داشتن چهره‌های بزرگ فرهنگی و هنری همچون حافظ، مولوی و سعدی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی حوزه‌ها از جمله مسائل اقتصادی وابسته به مقوله فرهنگ است،افزود: اگر مدیران ما به مسئله فرهنگ اهمیت دهند قطعا تاثیر آن را در کوتاه‌ترین زمان لمس خواهیم کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ادامه داد: اگر در کشور عِرق ملی بالا باشد آمریکا که سهل است، هیچ کشوری نمی‌تواند حرکت اضافی انجام دهد.

وی بیان داشت: ملتی که در قاموسش دروغ، تزویر و نزاع نباشد مطمعنا آن ملت از سرمایه اجتماعی بزرگی برخوردار است و این در سایه فرهنگ تحقق خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: در جامعه‌ای که شخصیت‌های بزرگ و برجسته آن برای نسل‌های آینده الگو نباشند، آن جامعه به جد ضرر کرده است.

وی افزود: رسانه‌ها به‌خصوص صداوسیما در جهت شناسایی مفاخر آنگونه که باید نتوانسته به وظیفه‌اش عمل کند و انتظار می‌رود بیشتر از این در جهت شناساندن مفاخر به نسل‌های آینده همت کند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با دکتر جواد وهاب‌زاده، طبیب ادیب اردبیل تاکید کرد: مایه فخر و مباهات است که پزشک اردبیلی در اوایل انقلاب فقط با یک نامه از سوی آیت الله مروج، ترک اروپا کرده و به شهر مادری‌اش برگشت.

وی افزود: این افتخاری برای جامعه پزشکی و فرهنگی اردبیل است که طبیب ادیبش احساس دِین کرده و در جهت توسعه و پیشرفت منطقه‌اش از اوایل انقلاب تاکنون گام‌های مهمی برداشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار