معاون سیاسی سازمان بسیج اساتید گفت: مسئولان با شعارهایی غیرعادی، ادعا می‌کنند طوری کشور را سامان می‌دهند که هیچ فقیری نباشد!
کد خبر: ۹۰۸۹۹۵۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج، در برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع(سیاستگذاری غلط اقتصادی، تبدیل بخش‌هایی از قشر متوسط به فقیر و ابعاد ضد امنیتی و بی‌ثبات ساز آن) با حضور دكتر روح الله سلگی، معاون سیاسی سازمان بسیج اساتید و استاد دانشگاه روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

روح‌الله سلگی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو عنوان کرد: افزایش انتظارات جامعه یکی از سیاست‌هایی است که دشمنان ما دنبال می‌کنند، یعنی اگر نموداری کارآمدی نظام و دولت از انتظارات مردم فاصله بگیرد، باعث نارضایتی و اغتشاش می‌شود. متاسفانه همه تریبون‌های ما به ابزاری برای بالا بردن انتظارات مردم برخلاف واقعیت‌ها تبدیل شده است، یعنی اینکه ما چه قدر ظرفیت داریم، دولت از چه امکاناتی برخودار است. به بسیاری از مردم این‌گونه القا شده که ماهیانه چند ده هزار بشکه نفت سهم هر ایرانی است. در حالی 85 صدم درصد سهم هر ایرانی از تولید نفت است.

وی افزود: مانند مساله دریای خزر که یک عده گفتند 50 درصد سهم ایران است، سلبریتی‌ها، روشنفکران و دانشگاهیان به این گفته‌ها دامن زدند! در حالی باید پرسید چینن سخنانی با کدام منطق سازگار است که سهم ایران از دریای خزر 50 درصد است، این وسط سهم کشورهای اطراف دریای خزر چه می‌شود؟ لذا این روش بالا بردن انتظارات برخلاف واقعیت، یک جنگ تمام عیار روانی است که وقتی دولت توانایی پاسخ یا برآورده کردن آنها را ندارد، باعث ایجاد اختلاف می‌شود.

معاون سیاسی سازمان بسیج اساتید ادامه داد: زمانی که کاندیداهای ریاست‌جمهوری شعار می‌دهند، آن‌چنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که مردم هیچ نیازی نداشته باشند، در حالی این شعارها در حد وعده باقی می‌ماند و فقط سطح توقع مردم بالا می‌رود. شعارهایی غیرعادی که سر می‌دهند و ادعا می‌کنند طوری کشور را سامان می‌دهند که هیچ فقیری نباشد و هیچ‌کس احساس نیاز نکند، در حالی چنین شعارهایی سر داده می‌شود که چهار سال مسئولیت کشور را به عهده داشته و از همه مشکلات کشور آگاهی داشتند. حال باید پرسید با کدام عقل و منطقی چنین شعارهایی سر داده می‌شود؟

روح‌الله سلگی گفت: در حالی تمامی سیاست‌های آنها در حوزه سرمایه‌داری و تقویت ثروتمندان است، یعنی دقیقا بر عکس شعارهایی که در زمان کاندیدایی سر می‌دهند، بر عکس آن عمل می‌کنند. به طوری که امروز مردم احساس کنند خیلی چیزها را از دست دادند. لذا سخن مردم منطقی است، زیرا می‌گویند اگر قرار است در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم، همه باید هزینه آن را یکسان پرداخت کنند. این سخن منطقی است. چگونه است که جوان ما در لباس مدافع حرم جان خودش را فدا کند، سفره معلم و کارگر ما کوچک‌تر شود، اما یک عده‌ای بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند، روز به‌روز فربه‌تر شوند. انتظار مردم این است که عدالت برقرار شود.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی، یک فرمانده لشکر هیچ برتری رفاهی و مالی نسبت به دیگران نداشت، در حال حاضر اسنادی از آن زمان موجود است، حتی در فیلمهای مستندی که از آن دوره ساخته شده، نشان می‌دهد که یک فرمانده نامه نوشته که 6 هزار تومان حقوق برای من زیاد است و 2 هزار تومان کفاف زندگی مرا می‌کند! از طرفی فراموش نمی‌کنیم جمله شهید همت را که کاپشنی برای او آوردند و او سوال می‌کند چه تعداد از این کاپشن هست؟ در حالی که زمستان بسیار سردی بود، در پاسخ به همت میگویند 4 عدد و بعد سوال می‌کند تعداد افراد لشکر چند نفر است؟ جواب می‌شنود ... نفر. بقیه چنین کاپشنی نداردند؟ می‌گویند خیر، شهید همت می‌پرسد چرا وقتی بقیه ندارند من باید چنین کاپشنی را به تن کنم؟ لذا جامعه ما امروز نیاز به امثال شهیدهمت دارد.

معاون سیاسی سازمان بسیج اساتید در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: تردیدی نداریم که مردم همسوی با نظام هستند و همه توطئه هایی که روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود به لطف خدای متعال خنثی خواهد شد. در جهان یک جریان بزرگ عدالت‌خواهی به راه افتاده است برای نمونه در فرانسه، جریانی برقرار شده که بدون تردید این جریان به سایر کشورهای اروپایی گسترش پیدا خواهد کرد و نشان می‌دهد که سرمایه‌داری عملا یک نظام شکست خورده است و مردم دیگر نمی‌پذیرند که قدرت و نظام سیاسی یک کشور در خدمت یک طبقه باشد، این شیوه با روح انقلاب اسلامی ما به شدت در تضاد است. باور ما بر این است که نماد عدالت‌خواهی مانند امام علی(ع) الگوی ماست که چه طور می‌شود کشورهای اروپایی جنبش در راستای عدالت‌خواهی به راه بیندازند و مسئولان ما حقوق طبقه پایین را رعایت نکنند!

ارسال نظرات