استاندار اردبیل گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجراست و در سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۰۸۹۸۹۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
موزه دفاع مقدس استان اردبیل سال آینده به بهره برداری می رسد
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر بهنام جو روز گذشته در جریان بازدید از روند اجرای موزه دفاع مقدس استان در منطقه نمونه گردشگری شورابیل با اشاره به اینکه این مجموعه برای تکمیل به ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین شده است، از بهره برداری این پروژه تا شهریور سال آینده خبر داد.

وی اظهار داشت: دست نوشته‌ها و وصیت نامه‌های شهدا، آثار و وسایل مربوط به شهدا و آزادگان و جانبازان، نقش اردبیل در دوران دفاع مقدس و عکس شهدای استان اردبیل در این مرکز برای بازدید مردم و گردشگران نمایش داده خواهد شد.

موزه دفاع مقدس استان اردبیل سال آینده به بهره برداری می رسد
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: اجرای این موزه از سال ۹۵ با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آغاز شده است. علی واحد بیان کرد: در سال ۹۶ نیز ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای اجرای این مجموعه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: امسال ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای این مجموعه ابلاغ شده که ۱۰ درصد آن تخصیص یافته است.

واحد گفت: خاکبرداری از محل اجرای این پروژه از سال ۸۹ شروع و زمینه سازی و رفع معارض منطقه تا پایان سال ۹۳ به طول کشیده است
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: انشعابات گاز، برق، آب و گاز این مجموعه فرهنگی با همکاری دستگاه‌های مربوطه تامین شده است.
 
وی گفت: این مجموعه شامل تالار ستاره‌ها ویژه معرفی فرماندهان دفاع مقدس، گنجینه آثار، معرفی چهره‌های شاخص دوران دفاع مقدس استان و مدارک و کتاب‌های ویژه دفاع مقدس خواهد بود.

گفتنی است، این مرکز فرهنگی شامل شش هزار و ۵۰۰ متر مربع فضا بوده که شامل آمفی تئاتر، گالری و موزه می‌باشد.
ارسال نظرات