خبرگزاری بسیج: اولین نمایشگاه هفته فرهنگی شهرستان ری در دو بخش ارائه محصولات فرهنگی و نمایش دستاوردهای روستایی در فرهنگسرای ولا برپا شده است.
کد خبر: ۹۰۸۹۷۸۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه و تجهیز کتابخانه های مناطق محروم،طرح نذر فرهنگی در طول هفته فرهنگی شهرستان ری به اجرا درآمد وبا اطلاع رسانی های میدانی انجام شده در سطح شهر، تمامی ادارت دولتی، بخشداری ها و شهرداری اقدام به جمع آوری کتاب های اهدایی مردم فرهیخته شهرستان نموده در طول برگزاری نمایشگاه نیزغرفه نذر فرهنگی پذیرای دوستداران کتاب بوده است.

همچنین مسئولان استانی و شهرستانی نیز ضمن ثبت یادداشت در تابلوی یادبود نذر فرهنگی شهرستان ری تعدادی کتاب در زمینه های مختلف به این کار فرهنگی اهدا کردند که در پایان تمامی کتاب های جمع آوری شده در کتاب خانه ها و روستاهای محروم توزیع خواهد شد.

اقدامات فرهنگی قابل توجهی دیگری نیز انجام گرفته است که می توان به برپایی گذر فرهنگی شهرستان اشاره کرد؛ در این گذر امور فرهنگی انجام گرفته و اماکن تاریخی و فرهنگی ری توسط ادارت شهرستان به صورت تصویری به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر آن شاهد حضور بنیاد مشاهیر شهرستان ری هستیم که با چیدمان عکس های چهره های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی و معرفی آثار تاریخی شهر چهره خاصی برای نمایشگاه به ارمغان آورده است.

در این نمایشگاه شاهد یک کار فرهنگی زیبای دیگر نیز هستیم که در راستای فرهنگسازی به جهت کاهش یا عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف، تمامی پذیرایی صورت گرفته در آیین افتتاحیه و آئین تجلیل از نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصاد و فرهنگ در ظروف بلور و سفالی بوده است.

ارسال نظرات