با حضور پرفسور محمد فنایی

برپایی نشست گفتمان انقلاب اسلامی در شهرستان کوهبنان

پرفسورمحمد فنایی اشکوری گفت: در دهه چهارم انقلاب هستیم لذا یکی از راه های کسب بصیرت مطالعه تاریخ است تا موفقیت ها و عدم موفقیت ها را بررسی کنیم.
کد خبر: ۹۰۸۹۷۶۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان, در آستانه جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نهمین جلسه گفتمان انقلاب اسلامی در کوهبنان باسخنرانی پرفسور محمد فنایی اشکوری دانش آموخته دانشگاه مک گیل کانادا با موضوع  چهل سالگی نظام و آغاز پنجمین دهه انقلاب در حسینیه محبان ولایت حوزه شهری شهرستان با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه کوهبنان ،جمعی از فرماندهان نظامی ،بسیحیان و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج برگزار گردید .

در این نشست پرفسورمحمد فنایی اشکوری گفت در دهه چهارم انقلاب هستیم لذا یکی از راه های کسب بصیرت مطالعه تاریخ است تا موفقیت ها و عدم موفقیت ها را بررسی کنیم.

وی ابراز داشت در تاریخ انسان ها خود را نشان دادند اینجاست که مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی امری ضروری است .

ایشان خاطر نشان کرد تاریخ به ما ثابت کرده که آمریکا قابل اعتماد نیست بخشی از قران ذکر وقایع تاریخی است که درس عبرت برای جوامع است .

استاد دانشگاه بیان داشت جنگ هشت ساله ،تهدیدها و تحریم ها را طی چهل سال گذشته داشتیم لذا باید موفقیت ها و شکست ها را مورد بررسی قرار دهیم .

وی ادامه داد نسل جدید قبل از انقلاب را تجربه نکرده و انقلاب را به خوبی درک نکرده لذا تبیین ارزش ها و جایگاه انقلاب برای آنان امری ضروری است که از جمله دستاوردهای انقلاب رفع سایه استبداد از سر جامعه ایران اسلامی بود . 

ایشان تاکید داشت شاهان در برابر هیچ کس پاسخگو نبودند که قرن ها این حالت در جامعه ما ساری و جاری بود ولی انقلاب سیستم شاهی را نابود کرد لذا رهبر کشور ارثی نیست بلکه مردم در انتخاب ایشان نقش دارند .

پرفسور فنایی اشکوری ابراز داشت که عادل ترین فرد شایسته رهبری جامعه اسلامی است در حالی که قوا هم در کنار رهبری هستند و ایشان نظارت کلی بر جامعه دارد .

وی تصریح نمود رفع سلطه خارجی نیز از دستاوردهای انقلاب است در حالی که قبلا تمام امورات کشور بدست آمریکا بود که در ریز مسائل کشور دخالت می کردند و تصمیم گیری با آنان بود ارتش ما در اختیار آنان بود و نظامی های ما حق نداشتند از ابزار و ادوات جنگی استفاده کنند البته صنعت و دانشگاه ما هم در اختیار آنان بود .

ایشان افزود حتی آنان برای حفظ جانشان قانون کاپیتولاسیون را مطرح کردند که حضرت امام خمینی  (ره) در برابر آن فریاد زد و جلوی تصویب این قانون ننگین را گرفت.

استاد دانشگاه گفت آمریکایی ها در گذشته همه کاره کشور بودند انقلاب ضربه و سیلی فراموش نشدنی به آمریکایی ها زد اینحاست که آنان از ما کینه دارند که دست نشانده آنان را از کشور بیرون انداختیم  در حال حاضر  در بسیاری از کشورها موضع آمریکا به خطر افتاده است .

وی یادآور شد در حال حاضر انتخاب شاه در عربستان بدستور آمریکاست امروز چون شرایط نوکری بن سلمان کامل است آمریکا از وی حمایت می کند .

ایشان تصریح نمود آمریکا در حال حاضر عربستان را با ایران مقایسه می کند خیلی کشورها از نظر اقتصادی پیشرفت کردند اما استقلال سیاسی و نظامی ندارند ما از نعمت استقلال بهره مند هستیم در حالی که بهای زیادی پرداخت کردیم.

پرفسور فنایی اشکوری گفت دشمن با راه اندازی جنگ و حمایت همه جانبه کشورهای جهان از صدام در صدد بود به اهداف خویش برسد که موفق نبود در حالی که در آخرین مرحله به راه اندازی و حمایت گروه تکفیری داعش مبادرت ورزیدند و آنان به مجهزترین سلاح های آمریکا مجهز شدند ولی جوانان برومند منطقه را از شر ابلیس وجود نجات دادند .

وی تاکید کرد ما از نظر فرهنگی ،اخلاقی و معنوی پیشرفت کمی داشتیم و در تربیت جامعه خود موفق نبودیم در حالی که دشمن هم در این راستا فعالیت هایی کرد لذا باید جدی به مقوله فرهنگی فکر کنیم .

وی ابراز داشت در عرصه اقتصادی هم قرار نبود کار به این جا برسد در حالی که ما شاهد فداکاری و جانفشانی  رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودیم .

ایشان تاکید کرد ما باید تلاش کنیم خودمان را عوض کنیم نگران شخص خودمان باشیم و در راستای اصلاح خویش گام بر داریم وظیفه شناس باشیم قانون را رعایت کنیم و در کنار این ها امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

ارسال نظرات