خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسئولان کشور پس از استعفای نمایندگان اصفهان باید حرکت موثری انجام دهند چراکه مردم اصفهان با دیدن این بی‌تفاوتی‌ها تصور عمدی بودن از رفتارهای دولت دارند.
کد خبر: ۹۰۸۹۷۵۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: نشانه‌های مؤمن بنا بر فرمود: ه امام حسن عسکری (ع) پنج مورد است، مسلمان ۵۱ رکعت در روز نماز به‌جای آورد، زیارت اربعین امام حسین (ع) را ترک نکند، مردان انگشتر‌های خود را در دست راست بکنند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در هنگام سجده سر را بر روی خاک بگذارند که بهترین خاک، خاک تربت امام حسین (ع) است و آخرین مورد بلند گفتن «بسم‌الله الرحمن الرحیم» در نماز ظهر و عصر است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) هرکس در حضور مردم تقوا پیشه نکند در محضر خداوند و تنهایی خود نیز تقوا را رعایت نخواهد کرد و همین موضوع دلیل می‌شود که مردم در جامعه تقوا پیشه کنند تا خداوند نیز درب رحمتش را بر روی آن‌ها باز کند.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت حضرت معصومه (ع) تصریح کرد: زیارت ایشان بسیار مهم است، زیرا بشارت پاکی و بزرگی ایشان پیش از تولدشان توسط امام صادق (ع) داده شده بود.

وی با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: حوزه و دانشگاه باید مکمل یکدیگر باشند نه به این معنا که دروس این دو نهاد تطبیق شود.

آیت الله مهدوی بیان کرد: حوزه دروس دینی و معنوی را تدریس می‌کند و دانشگاه دروس دنیوی و ظاهری؛ باید دانشجویان هم دروس معنوی و هم دنیوی را تعلیم ببینند و همین موضع باعث اهمیت اتحاد حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه از سخنان رهبری در دیدار با خانواده شهدا می‌توان به شش نکته اساسی و سرفصل پی برد، افزود: بحث ریزش و رویش انقلاب نکته اول است و این موضوع به این معنا است که در چند سال اخیر عده‌ای از میان انقلابیون خارج شدند و عده دیگر به جمع انقلابیون پیوستند که شهدای مدافع حرم بهترین مصداق این موضوع هستند.

خطیب نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: هوشیاری ملت دومین نکته سخنرانی رهبری بود که دشمنان ایران باید بدانند نقشه‌های آنان برای برهم زدن آرامش کشور لو رفته با بهانه‌گیری‌های الکی نمی‌توانند اتحاد را از بین مردم جدا کنند.

وی با اشاره به هدف دشمن و اینکه دشمن می‌خواهد ایران دست از داشته‌های و اقتدار خود بردارد، گفت: دشمن بداند دانش هسته‌ای و قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای از جمله موارد اقتدار ایران است که در این موارد نه مذاکره خواهیم کرد و نه از اقتدار خود دست خواهیم برداشت.

آیت الله مهدوی بیان کرد: ملت ایران همیشه قدردان شهدا و خانواده‌های آن‌ها خواهد بود در مراسم تدفین شهدا حضور مردم بسیار پررنگ است و باید این رویه ادامه‌دار باشد، این چهارمین نکته فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه پنجمین نکته حائز اهمیت این است که برخلاف تخیلات یک مشت افراد غرب‌گرا و وابسته به بیگانگان، ایران هم‌اکنون بیش از گذشته اقتدار دارد، گفت: این راه را با جهاد علمی جوانان و کمک مردم ادامه خواهیم داد.

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص نزدیک بودن ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد: ملت ایران همچون گذشته با حضور خود در جشن‌های دهه فجر مشت محکمی به‌صورت دشمنان خواهند زد.

وی در واکنش به سخنگوی سابق شورای شهر اصفهان پیرامون صحبت‌های مبنی بر افشاگری لیست هزینه‌های اختصاص‌یافته به جوانان انقلابی را منتشر کرد، تاکید کرد: باید بگویم این مبالغی را هم که تخصیص یافته کافی نبوده و جوانان مجدداً از جیب خود خرج کرده‌اند و این پول‌ها را برای مصارف شخصی استفاده نکرده‌اند.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: شهرداری و شورای شهر به‌جای تخصیص بودجه برای کنسرت‌ها و جشن‌ها و دوچرخه‌سواری دختران کمک‌های مالی خود را برای جوانان انقلابی افزایش دهند و در مجامع مذهبی همچون نماز جمعه حاضر شوند.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در کشور مشکل کمبود آب نداریم و مشکل ما تلاش مسؤولان است افزود: اصل این سخن پسندیده و خوب است، اما در اصفهان چه برداشتی باید کرد؛ نمایندگان منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ۱۰ روز است که به دلیل تخصیص نیافتن بودجه برای آب اصفهان است استعفا داده‌اند.

وی با اشاره به دیدار مردم و مسؤولان این استان با مقام معظم رهبری افزود: در آن زمان از مقام معظم رهبری درخواست بودجه از صندوق توسعه ملی را برای آب اصفهان داشتیم که رهبری فرمودند: دولت تا این لحظه درخواستی نداشته است و دولت عنوان کند تا دستور پرداخت را بدهیم.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به سخنان امام‌جمعه اصفهان در هفته گذشته افزود: مردم نگاهشان به تدبیر دولت است، روسا مجلس و دولت باید پس از ۱۰ روز یک حرکتی انجام دهند، زیرا اکنون مردم با دیدن این بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مشکلاتشان فکر می‌کنند که این رفتار‌های دولت از روی عمد است.

وی با اشاره به سفر جهانگیری به استان کرمان خود افزود: جهانگیری در استان خود بی‌کاری را با کارآفرینی بسیار کاهش داده است که این امر بسیار خوب و پسندیده است، اما این همت باید سراسری باشد، مردم اصفهان ۱۵ سال است که از سر عزت سکوت کرده‌اند، اما باید بدانند که اگر این رویه ادامه‌دار باشد و دولت مجدداً نسبت به مشکلات از خود بی‌تفاوتی نشان دهد در انتخابات جواب آن‌ها را خواهیم داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار