امام‌ جمعه رشت:

وعده‌‌های دولت درباره کارگران محقق شود

امام‌ جمعه رشت با تأکید بر اینکه وعده‌‌های دولت درباره کارگران محقق شود گفت: امیدوارم وعده‌های داده شده توسط دولت محترم در خصوص کاهش تورم محقق شود چرا که کارگران، با تعطیلی کارخانه‌ها آسیب‌های زیادی را متحمل شده و خانواده‌های زیادی در فشار قرارگرفته‌اند.
کد خبر: ۹۰۸۹۶۷۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر رشت با گرامیداشت روز وحدت دانشگاه و حوزه اظهار کرد: در سایه انقلاب اسلامی و در روابط بین حوزه و دانشگاه، تحولات خوبی اتفاق افتاده که البته به فعالیت بیشتری نیاز دارد تا دانشِ حوزویان و دانشگاهیان خلأهای موجود را پر کند.

 وی با اشاره به فرا رسیدن روز بسیج کارگران گفت: امیدواریم وعده‌‌های دولت درباره کارگران و همچنین در خصوص کاهش تورم محقق شود چرا که کارگران، با تعطیلی کارخانه‌ها آسیب‌های زیادی را متحمل شده و خانواده‌های زیادی در فشار قرارگرفته‌اند.

امام جمعه رشت با اشاره به دیدار خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم با رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب بیان کرد: نقشه دشمن برای جمهوری اسلامی ایران مشخص است چرا که فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی از برنامه‌های پیش روی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به ریزش برخی از عناصر انقلابی در چند سال اخیر گفت: این موضوع تنها آسیب جمهوری اسلامی نبوده و در صدر اسلام نیز دیده می‌شد اما نباید فقط به ریزش‌ها توجه کرد چرا که در کنار این ریزش‌ها و رویش‌های نیز اتفاق افتاده است.

فلاحتی با بیان اینکه دشمن درصدد این است که ما از نقاط قوت خود چشم برداشته و به عناصر ضعف تأکید کنیم بیان کرد: دشمن درصدد تسلط بر آینده کشور ایران است اما باید این نقشه دشمن را نیز نقش بر آب کرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای، توانایی‌های موشکی و دفاعی کشور و همچنین نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران افزود: برخلاف تحلیل‌های برخی افراد کج‌فهم و دل‌بسته غرب، جمهوری اسلامی نیرومند، قوی و پرقدرت است.

وی قدرت جمهوری اسلامی ایران را مرهون ایمان جوانان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران دانست و تصریح کرد: جای تعجب است که بیمه‌های تکمیلی جانبازان و ایثارگران از مرکز به اداره مربوط به خود فرستاده است تا اداره مربوط ردیف بودجه‌ای در نظر بگیرند، اما باوجوداینکه این ادارات آن‌هم انتهای سال که ردیف بودجه‌ای در نظر نگرفته‌اند بسیاری از جانبازان را دچار مشکل کرده‌اند.

امام‌جمعه رشت افزود: با توجه به اینکه این جانبازان در بخش دارویی دارای مشکل هستند چرا با حواله دادن بیمه تکمیلی ایثارگران به ادارات مربوطه، آن‌هم در پایان سال، ایثارگران و جانبازان بصیر ما را دچار مشکل کرده‌اند؟

وی با بیان اینکه برخی از مسؤولین با ایماواشاره به سپاه حمله می‌کنند گفت: سپاه برآمده از جامعه انقلابی است لذا حمله به سپاه حمله به انقلاب است.

فلاحتی با اشاره به عملیاتی کردن الگوی تحول و پیشرفت از سه سال دیگر افزود: برخی از مسؤولان از مسئله عملیاتی کردن الگوی پیشرفت کشور سخن می‌گویند، جای تعجب است که 40 سال از انقلاب گذشته و تازه مسئولان می‌خواهند از سه سال دیگر الگوی پیشرفت ایران اسلامی را عملی کنند؟

خطیب جمعه رشت بیان کرد: شایسته است قبل از عملیاتی کردن سند الگوی پیشرفت آن را در افکار عمومی مطرح کنند تا صاحب‌نظران ایرادات را برطرف کنند، نکند در مرحله عمل تازه متوجه شویم که برخی از الگوها با تفکرات انقلابی منافات دارد!

وی با اشاره به حضور معاون وزیر بهداشت و درمان که در گیلان افزود: خودشان معتقدند بیمارستان‌های گیلان در طراز استان نیست چراکه برخی از بیمارستان‌های در رشت برای عهد قاجار است، جای تأسف است که باوجوداینکه پزشک متخصص و فوق تخصص در گیلان کم نداریم امکان فعالیت این پزشکان بومی در گیلان فراهم نمی‌شود

خطیب جمعه رشت با ابراز تأسف از محروم بودن گیلان با وجود نزدیکی به پایتخت افزود: چگونه است که ما در مسئله درمانی هنوز دچار مشکل هستیم لذا از دولتمردان می‌خواهم اگر می‌خواهند یک خودنمایی در ایران انجام دهند در تجهیز بیمارستان‌های موجود بیمارستان هزار تختخوابی رشت را آغاز کنند تا در زمان دولت محترم کار سخت‌افزاری آن برای مردم نمود پیدا کند.

فلاحتی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در نظام اسلام اظهار کرد: توجه به لقمه پاک، یکی از ملزومات فلاح و رستگاری انسان است چراکه دین مؤکدا انسان را از تناول مال حرام نهی کرده و او را به خوردن غذای پاک و حلال دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت لقمه حلال در شخصیت انسان‌ها و تأثیرگذاری آن‌ها در جامعه افزود: انسان در دوران جنینی، نیازمند لقمه حلال است چراکه تغذیه روحی و معنوی مادر، اثر مستقیمی روی جنین داشته و پندارها و کردارهای مادر روی جنینِ داخل رحم اثر مستقیمی می‌گذارد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اهمیت حفظ عفت مادر در دوران بارداری گفت: والدین باید در دوران کودکی و نوجوانی عفیف و پاک بوده باشند چراکه گناهانِ دوران تجرد نیز روی جنین بی‌تأثیر نیست بنابراین توبه حقیقی پیش از فرزند دار شدن مؤکدا تأکید شده است.

فلاحتی با بیان اینکه مادر در دوران بارداری باید بیش‌ازپیش پاک‌دامن بوده و خود را از نگاه ناپاک دور نگاه دارد افزود: عفت و پاکی مادر اثری بالاتر از لقمه حلال دارد چراکه پندار و گفتار مادر اثر مستقیمی روی جنین دارد.

 انتهای پیام/3389

 
ارسال نظرات