واکنش آیت الله ناصری به استخدام های بنفش:
امام جمعه یزد گفت: نیاز امروز یزد و همه کشور مسئولینی است که به‌دوراز سیاست زدگی و حزب‌بازی به دنبال حل معضلات اقتصادی باشند و از نخبگان و افراد کارآمد استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۸۹۶۳۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه یزد در خطبه‌های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته یزد با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا روحیه خداباوری را در خود تقویت کنند اظهار کرد: در عالم هستی هیچ‌چیز و هیچ‌کس نمی‌تواند بدون اراده و خواست خداوند تأثیرگذاری داشته باشد و بدون لطف و عنایت خداوند، همه مخلوقات از هیچ هم کمتر خواهند بود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری دلیل برخی از مشکلات اخیر اقتصادی کشور را کم شدن روحیه خداباوری در جامعه دانست و افزود: باوجود این همه آثار قدرت و عنایت خداوند در جهان هستی، انسان‌ها همچنان قدرت خداوند را دست‌کم می‌گیرند و دست به‌سوی دیگری نیاز کرده و یا به داشته‌های خود مغرور می‌شوند که این نشان از ضعف روحیه خداباوری و ایمان آن‌ها است.

امام‌جمعه یزد بیان اینکه اگر کسی از دیگران دست‌گیری کند خداوند هم در دنیا و هم در آخرت، ده‌ها برابر بیشتر از بخشش و انفاقی که داشته به او عطا خواهد کرد ادامه داد: اینکه عده‌ای تا قدری اجناس کم شده یا گران می‌شود به‌جای همراهی و کمک به مردم، انبارهای خود را پر از کالا می‌کنند و با احتکار و گران‌فروشی شرایط را برای مردم سخت‌تر می‌کنند، به دلیل ضعف باورهای دینی و توحید آن‌ها است.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی و در رأس آن‌ها آمریکا، در چهل سال اخیر از هیچ توطئه و ظلمی علیه مردم ایران دریغ نکردند، پراکه به کشورهای اسلامی و سرمایه و داشته‌های آن ها مثل نفت، چشم طمع دارد و استقلال آن‌ها را نمی‌تواند تحمل کند چراکه منافع شوم استکبار، به خطر می‌افتد.

وی دلیل دشمنی آمریکا با مردم و انقلاب را استقلال و ظلم‌ستیزی ایران اسلامی دانست و افزود: ایران کشوری است که در جهان با زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های آمریکا مبارزه می‌کند و پرچم ظلم‌ستیزی را برافراشته و مانع تحقق اهداف پلید آمریکا و هم‌پیمانانش شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولین در برابر فتنه‌ها و اختلاف‌افکنی‌های آمریکا تأکید کرد و یادآور شد: مستکبرین عالم با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به‌خصوص از طریق رسانه‌ها و جنگ روانی به دنبال این هستند که کشور را به سمت آشوب ببرند و میان گروه‌ها و مردم و مسئولین اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.

ناصری رمز عبور از این فتنه‌ها را همدلی و اتحاد و ایستادگی مردم و مسئولین در برابر آمریکا دانست و عنوان کرد: در این برهه تاریخی حساس، حفظ وحدت و حرکت در مسیر ولایت باید موردتوجه همه قرار بگیرد و مسئولین نیز باید به‌طورجدی با کسانی که سعی دارند از طریق احتکار و گران‌فروشی به اقتصاد و معیشت مردم ضربه بزنند مبارزه کنند.

وی همچنین بر لزوم مقابله باواسطه‌ها در تأمین اجناس موردنیاز مردم تأکید کرد و افزود: متأسفانه شاهد این هستیم که در شرایط کنونی برخی کالاهای اساسی مردم به دلیل وجود واسطه‌ها و دلالان، با چند برابر قیمت به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد به موضوع انتخاب استاندار یزد نیز اشاره کرد و بیان داشت: نیاز امروز یزد و همه کشور مسئولینی است که به‌دوراز سیاست زدگی و حزب‌بازی به دنبال حل معضلات اقتصادی باشند و از نخبگان و افراد کارآمد استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه مسئله آب و مشکلات بخش صنعت از اصلی‌ترین معضلات استان است، از مسئولین کشوری خواست تا در انتخاب استاندار آینده یزد به‌دوراز منافع حزبی، نیازها و مشکلات این استان را در اولویت قرار دهند.

ناصری اضافه کرد: این‌که فردی تا به مسئولیت مهمی رسید بخواهد بر اساس منافع حزبی و جناحی و بر اساس سفارش‌ها افرادی را منصوب کند، پذیرفته و شایسته نیست و موجب تشدید مشکلات جامعه و کشور و بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

تأکید بر ضرورت احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و لزوم توجه خانواده‌ها و مسئولین به امر تربیت دینی و اخلاقی نوجوانان و جوانان از دیگر نکات مطرح‌شده توسط آیت‌الله ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.
ارسال نظرات