خبرهای داغ:

مجموعه‌داستان «بلیط‌های لای کتاب» چاپ شد

مجموعه‌داستان «بلیط‌های لای کتاب» نوشته رامین جهان‌پور توسط انتشارات نظری منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۹۰۸۹۵۴۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجموعه‌داستان «بلیط‌های لای کتاب» نوشته رامین جهان‌پور به تازگی توسط انتشارات نظری منتشر و راهی بازار نشر شده است.

 

مجموعه‌داستان‌های گردوریزان، دوبلور، رودخانه‌ای که می‌رفتیم، و کتاب‌های رایانه، جوجه‌قمری تنها، نویسندگان بزرگ،‌داستان‌های کهن ایرانی و می‌خواهم بندر را بشناسم آثاری هستند که پیش از این به قلم جهان‌پور چاپ شده‌اند.

«بلیط‌های لای کتاب» ۲۱  داستان کوتاه را شامل می‌شود که عناوین‌شان به ترتیب عبارت است از:

اولین نشانه‌های بهار، بلیت‌های لای کتاب، خروس، در خیابان، هیچ‌کس سخنی نگفت، باران سرد، کمپ اعتیاد، شاعر و شکار، وقتی بهار آمد، ماشین صلیب سرخ، پرستار، به خاطر چند پر سبزی، فراموشش کن، غلط املایی، در مترو، دوست قدیمی، این قافله عمر عجب می‌گذرد...، زندگی، مجروح عراقی، عکس گندمزار، استاد دانشگاه.

در قسمتی از داستان «ماشین صلیب سرخ» می‌خوانیم:

فیلمبردارها و عکاس‌ها دوربین‌هایشان را به طرف اسرای ایرانی گرفته بودند و زیر گرمای طاقت‌فرسای منطقه تند و تند فیلم و عکس می‌گرفتند. سرباز عراقی هم از ته صف شروع کرده بود به آب دادن اسرای ایرانی که با لیوان‌های پلاستیکی یک بارمصرف پر می‌شد. هنوز صف ۵۰ نفره اسرا نصف نشده بود که صدای انفجار مهیبی آن اطراف را لرزاند. ناگهان فیلمبردارها و عکاس‌ها با عجله سوار ماشینشان شدند و به سرعت از آنجا دور شدند. وقتی ماشین صلیب سرخ از آن محل دور شد افسر عراقی با عجله به طرف سرباز کلمن به دست آمد و کلمن آب را از دستش گرفت. بعد به زبان عربی فریاد زد: «می‌خواهم به جای آب، زهرمار بخورند. بس است دیگر!»

این کتاب با ۷۳ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار