عبدالملکی:

امریکا با تحریم داخلی درصدد است موتور محرک انقلاب را فلج کند

عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد گفت: هدف آمریکایی‌ها از تحریم‌های داخلی، تورم شدید، بیکاری و قحطی است، زیرا معتقد هستند این سه عامل موتور محرک انقلاب را فلج می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۹۵۰۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الله عبدالملکی در نشست نخبگانی «جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) شب گذشته در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد، در جمع دانشجویان به تحلیل چالش‌های اقتصاد غرب و واقعیت‌های جنگ اقتصادی پرداخت.

وی تمدن اسلامی را تمدنی قوی دانست و ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمدن اسلامی زنده شد و دشمنان از این بابت خوشحال نبودند، از این رو اصل درگیری با آمریکا در واقع درگیری دو تمدن غرب و اسلام است.

عبدالملکی با اشاره به ارکان تمدن نوین اسلامی گفت: هر تمدن دارای سه رکن فرهنگ، علم و اقتصاد است که این ارکان به شکل خاصی در هر تمدنی تجلی می‌یابد.

وی در تعریف علم گفت: به هر آن چیزی که اکثریت در مورد آن بی‌اطلاع هستند و آن را فرا نگرفته‌اند علم گفته می‌شود. ما در علومی در حال رشد هستیم که اکثریت آن را نمی‎دانند؛ نانو تکنولوژی و علم هسته‌ای از جمله این علوم هستند.

عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد ادامه داد: خوشبختانه ما بیشترین ذخایر نفت دنیا را داریم و همچنین تعداد زیادی جوان نخبه و باهوش در این سرزمین زندگی می‌کنند و غربی‌ها به خوبی از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها آگاهند.

وی با بیان اینکه مبنای تعارض آمریکا و انقلاب اسلامی یک رویارویی تمدنی عمیق و طولانی است، اضافه کرد: دو نوع تحریم داخلی و خارجی در کشور ما وجود دارد، اما واقعیت این است که تحریم‌های خارجی ۲۰ درصد و تحریم‌های داخلی ۸۰ درصد مسئله امروز جامعه ماست.

عبدالملکی تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی به تحریم‌های داخلی می‌پردازد؛ تحریم داخلی در دستان مردم، کسبه، کشاورزان، اساتید، دانشمندان و... است و در واقع هنر اقتصاد مقاومتی این است که تحریم‌های داخلی را از بین ببرد تا به تبع آن تحریم خارجی نیز از بین برود.

عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد خاطرنشان کرد: هدف آمریکایی‌ها از تحریم‌های داخلی، تورم شدید، بیکاری و قحطی است، زیرا معتقد هستند این سه عامل موتور محرک انقلاب را فلج می‌کند.

وی اظهار کرد: تحریم‌های داخلی شامل تحریم‌های تولیدکننده علیه مردم شامل گران‌فروشی، احتکار، کیفیت نامطلوب و تحریم‌های مردم علیه تولیدکننده همچون نخریدن کالای با کیفیت ایرانی می‌شود و برندگرایی، تبلیغات و غفلت از عوامل نخریدن کالای با کیفیت ایرانی توسط مردم است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها