همزمان با برگزاری نخستین نشست تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی سه محصول نرم‌افزاری رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۶۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛  در حاشیه نخستین نشست تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی صبح امروز در حرم مطهر رضوی از سه نرم افزار «سامان»، «پرتال مشترک آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه جهان اسلام» و بستر «ارتباط ویدئوکنفرانس» رونمایی شد.

در بحث تعاملات میان آستان‌های مقدس، یکی از مشکلات، گردش مکاتبات اداری و تبادل اطلاعات از طریق شبکه‌های اجتماعی بود که از امنیت لازم برخوردار نبودند به همین جهت در این نشست نرم‌افزار «سامان» روی بستر سرور‌های آستان قدس رضوی بومی‌سازی شد. این نرم‌افزار علاوه بر گردش مکاتبات اداری امکان نظارت بر پروژه‌های مشترک اعتاب را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی خدمات ارائه می‌کند.

پرتال مشترک آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه جهان اسلام دومین محصول نرم‌افزار رونمایی شده در این نشست بود. در این سایت به سه زبان امکاناتی مانند پخش زنده تصاویر اعتاب مقدس، وقف و نذر، معرفی آستان‌های مقدسه، معرفی تولیدات مکتوب و منشورات، زیارت نیابتی، اخبار و اطلاعیه اعتاب مقدسه و سامانه تهیه غذای متبرک برای زائران اعتاب به کاربران در بستر اینترنت ارائه می‌شود.

ارتباط ویدئوکنفرانس سومین محصول نرم‌افزاری بود که در نخستین نشست تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی به بهره‌برداری رسید. نرم‌افزار ویدئوکنفرانس روی سرور‌های آستان قدس رضوی بومی شده و امکان ارتباط زنده با تولیت کاظمین (ع) را فراهم کرد.

دکتر جمال عبدالرسول دباغ؛ تولیت آستان مقدس کاظمین (ع) نیز دراین‌ارتباط ویدئوکنفرانس اظهار کرد: آرزو داشتم در این جمع حضور داشتم، بدون شک این نشست خیلی مهم است و نتایج خوبی خواهد داشت.

گفتنی است؛ تولیت عتبه کاظمین (ع) ریاست دوره‌ای اجلاسیه آستان‌های مقدس جهان اسلام را بر عهده دارد و ارتباط از طریق ویدئوکنفرانس به همین منظور انجام شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها