خبرهای داغ:
به یاد شهید غلامحسین خلیل نیا انجام شد
اولین موزه و گنجینه شهدای فردوس به یاد شهید والامقام غلامحسین خلیل نیا با حضور مسئولین ادارات و نهادها و خاندان معزز شهدا و ایثارگران به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۴۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اولین موزه وگنجینه شهدای فردوس بیاد شهید والامقام غلامحسین خلیل نیا با حضور مسئولین ادارات و نهادها و خاندان معزز شهدا و ایثارگران به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وزنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا افتتاح شد.

این اقدام خیرخواهانه که هسته اولیه شکل گیری آن با اهدای یک باب منزل مسکونی متعلق به والدین دانش آموز شهید غلامحسین خلیل نیا شروع شده بود با همت دفتر حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس در فردوس کار خود را شروع نمود.

در ابتدای فعالیت این گنجینه و موزه تعدادی از وسایل شهید خلیل نیا اعم از لباس و دست خط و کارت های شناسایی و غیره در آن به نمایش گذاشته شده و با همکاری بنیاد حفظ آثار و سایر دستگاه های متولی قرار است در صورت امکان نیز یادگارهای به جای مانده از سایر شهدای فردوس جمع آوری و در این موزه نگهداری شود.

بستگان این شهید بزرگوار که از بسیجیان و فعالین در عرصه فرهنگی در شهرستان می باشند هدف از این اقدام خداپسندانه را جاری نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برای حفظ ایثارگری و مقاومت در جامعه و گسترش فرهنگ غنی اسلام که موجب رشد جوانانی از قبیل شهید خلیل نیا شده عنوان نمودند.

شهید غلامحسین خلیل نیا در اردیبهشت ماه 1342 در خانواده ای متدین و مذهبی چشم به جهان گشود و در سوم خرداد 1361 در فتح خرمشهر و عملیات کربلای 5 به فیض شهدات نیل آمد در بخش از وصیت نامه این شهید می خوانید:

از ملت می خواهم که  از دژ محکم انقلاب بخصوص رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی و روحانیت مبارز و متعهد به ایلام پیروی نمایید و وحدت دشمن شکن خود را حفظ کنید . . . به امید پیروزی اسلام و تمام مستضعفان در سراسر جهان و به امید اینکه پرچم لا اله الا اله در تمام جهان افراشته گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها