حجت الاسلام الهامی نیا در اولین سالگرد شهید میرعباسی:

آمریکا و رژیم کودک کش آل سعود مخالف مدیریت اسلام هستند/ نمایندگان مجلسی که در نطق های خود از سازش بگویند مخالف راه اسلام هستند/به دنبال مدیریت جهان با اسلام آمریکایی هستند

خطیب ارزشمند و توانا گفت: در مجلس شورای انقلاب اسلامی که نمایندگان باید عصاره انقلابیون باشند نمایندگان ملت نطق های خود را بر اساس خلاف راه شهدا نتظیم می کنند.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۴۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا خطیب توانا و ارزشمند کشور در مراسم اولین سالگرد شهید مدافع امنیت پایدار "سید مهدی میر عباسی" گفت: امام صادق (ع) می فرمایند: ماهر شب جمعه یک جشن داریم،گفتند چطور جشنی؟ فرمودند:تمام انبیاء و اولیاء خدا در شب جمعه کنار عرش خدا جلسه دارند و امام زمان(عج) شما هم در آن جلسه شرکت می کند.

وی افزود: شب جمعه شبی است که روایت های عجیبی در مورد آن نقل شده است،امام صادق (ع) همچنین می فرمایند: هر فرشته مقربی و هر پیامبر عظیم الشأنی از خداوند خواهش می کند که شب جمعه به او اجازه زیارت سیدالشهدا(ع) را بدهند.

این پژوهشگر مسائل دینی ادامه داد: قرآن می فرمایند وای به حال انسان های بدبخت که پیامبران را نشناختند،انسان هایی که پیامبران را مسخره کردند که این مسخره کردن ها انواع و اقسام مختلفی دارد و با شرایط زمان متفاوت است.

وی با اشاره به آیه وَفِي مُوسَى إِذْ أَرْسَلْنَاهُ إِلَى فِرْعَوْنَ بِسُلْطَانٍ مُبِينٍ ﴿۳۸﴾ فَتَوَلَّى بِرُكْنِهِ وَقَالَ سَاحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ ﴿۳۹﴾ ؛و [نيز] در [ماجراى] موسى چون او را با حجتى آشكار به سوى فرعون گسيل داشتيم (۳۸) پس [فرعون] با اركان [دولت] خود روى برتافت و گفت [اين شخص] ساحر يا ديوانه‏ اى است؛ توضیح داد: بیش از سی سوره در قرآن از موسی(ع) می گوید که قرآن می فرمایند ما موسی را با یازده معجزه به سمت فرعون فرستادیم تا ایمان بیاورد ولی فرعون قبول نکرد و به او گفت تو مجنون هستی و ساحری می کنی.

وی افزود: همچنین به پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) که فرمود: اولین چیزی که خداوند آفرید نور من بود،و در جایی دیگر است که اولین چیزی که خدا آفرید عقل بود، پس اگر این دو را کنار هم بگذاریم یعنی پیامبر نور کل عرش که سراپای وجود مبارک ایشان نور است و سراپای ایشان عقل کامل است،که اگر عقل تمام انسان ها در عالم هستی از اول آنها تا آخرین آنها روی هم گذاشته شود به اندازه عقل پیامبر(ص) نخواهد بود.

حجت الاسلام الهامی نیا با اشاره به آیه 36 سوره صافات که می فرمایند: وَيَقُولُونَ أَئِنَّا لَتَارِكُو آلِهَتِنَا لِشَاعِرٍ مَجْنُونٍ ﴿۳۶﴾ گفت: به پیامبر عظیم الشأن اسلام با آن همه بزرگی و عظمت می گویند مجنون و دیوانه است!

وی با اشاره به آیه 1 سوره قلم که می فرمایند: ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ (۱) مَا أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ افزود: خداوند در سوره قلم به بشریت اعلام می کند و به نون و قلم و به آن مطالب دست نیافتنی که با قلم نوشته میشه که ذهن بشریت از اینکه چه چیزی با قلم نوشته می شود ناتوان است؛ به پیامبر می فرمایند که تو مجنون نیستی ای پیامبر! تو یک اجری داری که هیچ وقت قطع نخواهد شد.

این محقق دینی با اشاره به آیه وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾ که در ادامه سوره قلم است گفت: پیامبر اکرم (ص) موفق ترین مدیر بشریت است که اکنون هم ایشان جهان را اداره می کنند، میلیاردها انسان نماز می خوانند و روزه می گیرند،عبادت می کنند که تمام اینها به حساب پیامبر(ص) نوشته می شود.

وی تأکید کرد: نخبگان باید بحث مدیریت پیامبر(ص) را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام الهامی نیا بیان داشت: شهدای عظیم الشأن اسلام، این مردان امثال شهید عباسی که آبروی تمام نامردان عالم را برده اند که در اینجا هم پیامبر اجر دارد، با ریختن خون شهید حضرت اباعبدالله(ع) هم اجر می برد چون این شهید عباسی شهادت را از مولای خود حسین(ع) آموخته است.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) به کسانی که در جنگ نمی آمدند فریاد می زدند ای مردنماهایی که مرد درون شما نیست!

حجت الاسلام الهامی نیا خاطر نشان کرد: خطبه های امیرالمومنین(ع) کاربردی هستند و انسان باید فقط آنها را بخواند و گریه کند،در زمان ما هم میبینیم ریش و سیبیل دارند،دم از انقلابی گری می زنند،در مجلس شورای انقلاب اسلامی که نمایندگان باید عصاره انقلابیون باشند نمایندگان ملت نطق های خود را بر اساس خلاف راه شهدا نتظیم می کنند.

وی افزود: مسئولینی که در اداره ها جلوی ترویج فرهنگ شهادت و معرفی شهدا را می گیرند از نامردان زمان امیرالمومنین(ع) هم پست تر هستند.

حجت الاسلام الهامی نیا تأکید کرد: مصداق بارز اشباح الرجال متأسفانه در کلاس های دانشگاه،برخی قضاوت ها،برخی اداره های دولتی و در رأس آنها سازمان های بین المللی که یک مرد در آنها وجود ندارد دیده می شود.

وی افزود: در بحث خاشقچی که آخرین جنایت های سازمان های بین المللی است که یک مرد در این سازمان ها وجود ندارد.

حجت الاسلام الهامی نیا بیان داشت: در روایت داریم که دنیا مثل گروهی از سگ های ولگردی است که برای یک گوشت فاسد کرمو در باتلاق دست و پا می زنند.

وی با اشاره به آیه وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ تأکید کرد: خط پیامبر(ص) خط عاقلان است،خط پیامبر(ص) خط خردمندی است،کل خط در راه اسلام است که کل عقل و انسانیت در خدمت اسلام است و هرکس به دنبال پیامبر(ص) باشد مصداق این آیه است و دشمن پیامبر مجنون است، هرکس در خط اسلام نباشد دیوانه است.

وی افزود: پس هرکس در راه پیامبر نباشد نمی تواند رهبری اسلام را بر عهده بگیرد،نمی تواند مروج دین پیامبر(ص) باشد، رژیم کودک کش آل سعود نمی تواند خادم الحرمین باشد، این رژیم جنایت های خود را علنی کرده است، این مصداق دیوانه گری است که دقیقا بر خلاف آیه قرآن است،کجای سیاست های وهابی ها و آل سعود خائن با خط پیغمبر همخوانی دارد؟

حجت الاسلام الهامی نیا تصریح کرد: وهابیت کثیف امروز می گوید مسلمانان نمی فهمند و ما باید دنیا را مدیریت کنیم،اسلام پیامبر به درد نمی خورد و اسلام ماست که مدیریت می کند.

وی افزود: می خواستند یک تابستان داغ برای ما درست کنند که یک پاییز داغ و جنجالی برای فرانسه درست کردند.

این محقق دینی با اشاره به آیه 1 سوره کوثر که می فرماید: إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿۱﴾ ادامه داد: دشمن پیامبر(ص) در هرجایی که می خواهد باشد،در هر مقطع زمانی که می خواهد باشد مصداق کامل الْأَبْتَر خواهند بود،غرب و سازمان های بین المللی و وهابیت و داعش ابتر هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی گفت: زیر ساخت های اسلام در این 40 سال توسط خون شهدا ساخته شده است،استمرار انقلاب اسلامی به خاطر شهیدان آن است، اگر این کشور توانسته است این 40 سال در برابر قدرت های دنیا ایستادگی کند به خاطر شهداست، امام فرمودند که مملکتی که شهید دارد اصالت ندارد.

حجت الاسلام الهامی نیا افزود: اسم شهدای انقلاب اسلامی از همت ها و خرازی ها تا همدانی ها و حججی ها و میر عباسی ها در دفتر حضرت زهرا(س) ثبت شده است.

وی تأکید کرد: دفتر شهادت برای مدافعان اسلام و انقلاب باز است،این شهدا هستند که انسانیت را رشد می دهند وگرنه انسان بدون معنویت و بدون شهادت از حیوان کثیف تر است.

این محقق دینی افزود: با دیدن دختر گرامی شهید میر عباسی خجالت زده شدیم و فرو ریختیم، رحمت خدا بر چادرهایی که از موشک های قوی دوربرد بهتر عمل می کنند و دشمن را می زنند که باید محکم آنها را نگه داریم.

وی تصریح کرد: خط انقلاب به خط و راه پیامبر متصل شده است، خط شهید میرعباسی ها به خط پیامبر(ص) متصل است.

حجت الاسلام الهامی نیا در پایان خاطر نشان کرد: مادر این شهید زمانی که اسم این بزرگوار را سید مهدی گذاشت به فکر این بود که سرباز امام زمان(عج) بشود و در رکاب ولایت سربازی کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار