خبرهای داغ:
معاون مرکز فناوری‌های اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: ظرفیت‌های اقتصادی نهفته در فضای مجازی مغفول نماند.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۲۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، محمدصادق افراسیابی ظهر امروز در نخستین همایش سواد رسانه‌ای که به همت مجتمع دیجیتال شهید باکری در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: تسلط یافتن مسوولان به سواد رسانه‌ای به معنای واقعی ضروری است، چرا که گاه مباحثی را مطرح می‌کنند که نتایج مخربی را به بار می‌آورد.

وی به ذکر خاطره‌ای در این زمینه پرداخت و گفت: یکی از مسوولان کشور از فرد دیگری گلایه می‌کرد که هر موقع این شخص خارج از کشور است ثبات در بازار برقرار است اما به محض اینکه به کشور وارد شده و پشت تریبون قرار می‌گیرد مسائلی را مطرح می‌کند که نرخ دلار بالا می‌رود.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و فناوری‌های دیجیتال با بیان اینکه همین اتفاق درباره چالش «نهنگ آبی» هم رخ داد، افزود: با وجودی که این چالش در کشور ما و بین نوجوانان ایران ناشناخته بود فردی بدون در نظر گرفتن الزامات و مقتضیات کشور، آسیب‌ها و تهدیدهای آن را رسانه‌ای کرد، همین موضوع هم باعث شد که دو نوجوان با آن آشنا شده و در اصفهان جان خود را از دست بدهند.

افراسیابی با بیان اینکه افراد فعال در حوزه تبلیغات محیطی و مجازی در طراحی بنرها و بیلبوردها باید حداکثر دقت را کنند، گفت: چون گاهی خواسته یا ناخواسته مفاهیم مغایر با فرهنگ ایرانی را در جامعه نشر می‌دهند.

وی با بیان اینکه همه بازی‌های رایانه‌ای تولید کشور از رده‌بندی سنی برخوردار هستند اما خانواده‌ها بدون دقت به این موضوع، خواسته‌های فرزندان خود را تهیه می‌کنند، بیان کرد: خانواده‌ها برای کنترل فرزندان خود باید بیشتر تلاش کنند چرا که به معنای واقعی وضعیت نگران کننده است.

معاون مرکز فناوری‌های اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به ظرفیت‌های اقتصادی نهفته در فضای مجازی و عرصه رسانه اشاره کرد و گفت: بزرگترین بنگاه خبری رسانه‌ای هم اکنون در مشهد مقدس راه اندازی شده است و به عنوان نهادی کارآفرین و ثروت‌آفرین فعالیت می‌کند.

وی یک ظرفیت بزرگ و مهم در مرکز استان آذربایجان‌غربی را جامعه ارومیه و مردم ترک زبان عنوان کرد و گفت: تاکنون برای جذب این طیف مخاطب خاص اقدامی نشده است حال آنکه بخش خصوصی ضمن انتقال فرهنگ غنی و آموزه‌های مختلف آن می‌تواند کسب درآمد کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات