خبرگزاری بسیج: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال مدیریت شهری و شورای اسلامی از مطالبات مردم شهرری است که در مجلس پیگیری می شود.
کد خبر: ۹۰۸۹۲۵۵
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محسن علیجانی در مراسم افتتاح نمایشگاه محصولات روستایی در شهرری اظهار داشت: این شهرستان دارای پتانسیل های بسیاری بوده و استقلال مدیریت شهری ری از ضروریات است.

وی تصریح کرد: ری دارای سابقه تاریخی هشت هزار ساله است و در عرصه های اقتصادی و سیاسی تاریخ نقش موثری داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ری باید به قطب فرهنگی تهران تبدیل شود گفت: هویت تاریخی و فرهنگی این منطقه دارای قدمتی دیرینه است و در گذشته جاده ابریشم از این منطقه عبور می کرد و حال این آثار تاریخی در کم توجهی مسئولان گم شده اند.

وی افزود: امروزه فرهنگ در جهان بر اساس فعالیت های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نگرش های فردی شکل می گیرد و بایستی سعی کنیم این فرهنگ غنی ری را زنده کنیم.

علیجانی با اشاره به اینکه فرهنگ به عنوان هویت یک ملت و کشور محسوب می شود، عنوان کرد: توجه به مقوله فرهنگ و تاریخ در توسعه جوامع نقش مهم و موثری دارد که با استقلال این شهرستان بسیاری از این ظرفیت ها شکل می گیرند.

وی ادامه داد: استقلال شهرستان ری هم اکنون در مجلس در حال پیگیری است و بیشتر نمایندگان نیز با این موضوع موافق هستند.

شهرستان ری منطقه ای به وسعت حدود ۱۳۸ کیلومتر مربع شامل ۸۰ کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون و۶۸۸ هزار نفر است.

 

 

ارسال نظرات