خبرگزاری بسیج: فرماندار شهرستان ری با انتقاد از به حاشیه رانده شدن شهرستان ری گفت: مسئولان وظیفه دارند تا در راستای صیانت از میراث تاریخی ری گام‌های مؤثری برداشته و برنامه‌ریزی های دقیقی را پیش‌بینی کنند.
کد خبر: ۹۰۸۹۲۵۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرستان ری در آئین افتتاح نمایشگاه محصولات روستایی در شهرستان ری با انتقاد از به حاشیه رانده شدن شهرستان ری گفت: مسئولان وظیفه دارند تا در راستای صیانت از میراث تاریخی ری گام‌های مؤثری برداشته و برنامه‌ریزی های دقیقی را پیش‌بینی کنند.

 وی اظهار داشت: مناطق جنوبی تهران از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری برخوردار است اما متأسفانه محرومیت‌های این شهرستان مانع توجه جدی مسئولان به ظرفیت‌های این شهرستان شده است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه شهرستان ری افتخار خاورمیانه است اما در موضوعات تاریخی و فرهنگی سال‌ها است که از سوی مسئولان مورد غفلت واقع شده و این در حالی است که این شهر از جایگاه ویژه‌ای به لحاظ تاریخی و فرهنگی برخوردار است.

فرماندار ری با اشاره به قدمت تاریخی دیرینه و وجود فرهنگ کهن در شهرستان ری افزود: در حال حاضر شهرستان ری به حاشیه تبدیل شده که باید از این وضعیت خارج شود، لذا تمامی مسئولان وظیفه دارند تا در راستای صیانت از میراث تاریخی ری گام‌های مؤثری برداشته و برنامه‌ریزی‌های دقیقی را پیش‌بینی کنند.

جمالی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: هفته فرهنگی ری بهترین فرصت برای معرفی آثار تاریخی و مشاهیر این شهرستان به نسل جوان امروز است که همزمان با میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.

 

 

ارسال نظرات