خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: امسال همزمان با ایام دهه فجر در 40 سالگی انقلاب اسلامی جشن اختتامیه طرح ساماندهی گلزارهای شهدای استان همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۹۲۱۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

جشن اختتامیه طرح ساماندهی گلزارهای شهدای استان همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا استان همدان، با بیان اینکه تاکنون 9 میلیارد و 320 میلیون ریال معادل 56 درصد از اعتبارات مرمت و بازسازی گلزار شهدای این استان اختصاص یافته است، افزود: این اعتبارات در بخش‌هایی همچون ساماندهی شهدای گمنام، تعمیر و تجهیز ساختمان بنیاد شهید و ساماندهی گلزار شهدا هزینه شده است.

وی بیان کرد: امسال همزمان با ایام دهه فجر در 40 سالگی انقلاب اسلامی جشن اختتامیه طرح ساماندهی گلزارهای شهدای استان همدان برگزار می‌شود.

عارف با بیان اینکه در حال حاضر تنها 11 مزار در 6 گلزار شهید باقیمانده که ساماندهی آنها نیز در دست انجام است، ادامه داد: بیشترین شهدای گمنام استان همدان در شهرستان تویسرکان هستند که یادمان آنها در سه شهر سرکان، فرسفج و تویسرکان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در بخش ساماندهی شهدای گمنام در روستاها هیچ‌گونه کمبود اعتباری نداریم، عنوان کرد: در کشور بیش از 11 هزار گلزار شهید وجود دارد که 693 گلزار از این مجموعه در استان همدان است.

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان با بیان اینکه پس از اتمام پروژه ساماندهی گلزارهای شهدا وظیفه ما مرمت و نگهداری این مزارها است، تصریح کرد: در رابطه با شهدای مزار شهدای گمنام نیز گرچه تولیت آنها با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است اما انتظار داریم گزارش دقیقی از تعداد این مزارها در استان به دبیرخانه ارسال شود تا اقدامات لازم برای ساماندهی مزار آنها نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هفت گلزار شهید با این اعتبارات بازسازی شد، عنوان کرد: یک میلیارد و 300 میلیون ریال نیز امسال از این محل به ساماندهی گلزار شهدای هشت شهرستان اختصاص یافته است.
انتهای پیام

ارسال نظرات