فرماندار خلیل آباد:

مساجد باید محور وحدت و انسجام باشند

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه مساجد باید محور وحدت و انسجام باشند، گفت: امروز مساجد به عنوان یک خاکریز فرهنگی محسوب می‌شود و همه وظایف داریم این خاکریز را تقویت و پاسداری کنیم.
کد خبر: ۹۰۸۹۲۱۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
به گزاش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مجتبی شاکری، صبح امروز در همایش امور مساجد شهرستان خلیل آباد که در مسجد جامع روستای مزده از توابع بخش مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته مساجد به عنوان یک مرکز و پایگاه فرهنگی و امروز مساجد به عنوان یک خاکریز فرهنگی محسوب می‌شود و همه وظایف داریم این خاکریز را تقویت و پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که باعث پیروزی انقلاب شدند و این نظام را حمایت و استقامت کردند ماحصل خروجی آموزش دیدگان مساجد بودند، خاطرنشان کرد: رسالت همه روحانیون، مسئولان فرهنگی، هیئت امناء مساجد و… در شرایط سخت امروز، بسیار سنگین است.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه دشمنان با تمام وجود و همه امکانات برای انحراف نسل جوان و نواجوان به عرصه آمده اند، تصریح کرد: مساجد با توجه شرایط حال حاضر با جذبه‌ای که دارند باید مملو از قشر جوان و نوجوان باشد که بخشی از آن بر عهده هیئت امناء و روحانیون است.

وی ادامه داد: دشمن ایمان و اعتقادات مذهبی جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده است و ما با تلاش خود باید متفاوت با گذشته و به متناسب با شرایط امروز و ابزار تهاجم فرهنگی دشمنان، با دانش روز با این توطئه‌ها و دشمنان تا دندان مسلح مقابله کنیم.

شاکری با بیان اینکه کسانی در مسیر انحراف قرار گرفته اند که شاید قشر تحصیل کرده و دانشگاهی بودند، اذعان کرد: افرادی که با دانشگاه و علم و دانش ارتباطی ندارد شاید راحتتر فریب زرق و برق افکار انجرافی و عقاید نوظهور دشمن را به خورد.

وی با اشاره به اینکه نیازمند جوانانی هستیم که در اعتقادات محکمتر ایستادگی کنند، عنوان کرد: با برگزاری مراسم فرهنگی و دعوت از اساتید فرهنگ و مدرسین و طلاب با تجربه بتوانیم در جهت تنویر افکار عمومی اقدام کنیم.

این مقام مسئول همچنین تشریح کرد: مساجد باید محور وحدت و انسجام باشند و از هرگونه تفرقه و اختلاف افکنی پرهیز کنند و یک دشمن مشترک به اسم استکبار جهانی داشته باشند.

۸۰ درصد مساجد شهرستان، هیئت امنا دارند

حجت الاسلام علی محمدزاده در این مراسم اظهار داشت: ۸۱ مسجد در شهرستان خلیل آباد داریم که از این تعداد، ۷۵ مسجد فعال هستند و در اکثریت این مساجد نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: ۴۲ امام جماعت در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند و در بعضی از مساجد نیز بواسطه نبود روحانی، امام جماعت از افراد عادی انتخاب شده است.

مسئول ستاد رسیدگی به امور مساجد خلیل آباد با بیان اینکه ۸۰ درصد از مساجد کل شهرستان نیز دارای هیئت امنا می‌باشند، اذعان کرد: ۱۷ مسجد شهری در خلیل آباد و کندر فعال هستند و در مجموعه شهرستان خلیل آباد بیش از ۳۷ کانون فرهنگی هنری مساجد دایر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها