خبرهای داغ:
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی خبر داد

افزایش 30 درصدی صادرات از خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات از بازارچه مرزی ماهیرود با بازگشایی درب منطقه ویژه اقتصادی، صادرات و واردات 30 درصد افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۰۸۹۱۶۲
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان گفت: درب صادراتی قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی سال گذشته راه اندازی و چند ماه پیش به دلایل مختلف بسته شد.

آقای خاشی، با بیان اینکه با دستور استاندار جدید این درب قرار است تا قبل از پایان آذرماه به روی تجار و بازرگانان باز شود، افزود: با راه اندازی این درب، هزینه های فعلی ترانزیت در مرز ماهیرود از 15 میلیون تومان به کمتر از 8 میلیون تومان می رسد که این علاوه بر کاهش هزینه های تاجران، به نفع شرکت های حمل و نقل باری هم خواهد بود.

وی قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی را به دلیل واقع شدن در جوار مرز، جزء استثنائات کشور عنوان کرد و گفت: برای جذب بیشتر صادرکنندگان تلاش داریم حداکثر تسهیلات و زیرساخت ها را برای فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم کنیم.

مدیر کل گمرکات استان با اشاره به رایزنی با تجار و مسئولان کشور افغانستان برای بازگشایی درب منطقه ویژه گفت: این درب با دارا بودن 8 ردیف ورودی و خروجی علاوه بر تسهیل در صادرات و واردات کالا به انجام فعالیت های صادراتی نیز سرعت می بخشد.

خاشی، با بیان اینکه هم اکنون در مرز ماهیرود 3 واحد کاری با 3 قانون مشخص وجود دارد، افزود: پایان مرزی با دارا بودن گمرک رسمی، بازارچه مرزی با تبعیت از قانون مبادلات مرزی و منطقه ویژه اقتصادی با تبعیت از قانون مناطق ویژه کشور، سبب شده تا بسیاری از صادرکنندگان و تولید کنندگان از مرز ماهیرود استقبال کنند.

وی افزود: اگر چه امسال حدود 50 روز محدودیت صادرات در 4 قلم کالا داشتیم ولی هم اکنون این مشکل برطرف شده و الان شاهد تردد روزانه 700 کامیون در مرز ماهیرود هستیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار