با حضور قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور صورت گرفت
دکتر جلیلی به عنوان مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای منصوب شد.
کد خبر: ۹۰۸۹۱۴۹
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در مراسم معارفه مسئول بسیج اساتید این دانشگاه که با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه و قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، بر ضرورت توجه به فضیلت‌های اخلاقی (هوش اخلاقی) در کنار مباحث آموزشی دانشگاه‌ها به منظور نهادیه کردن سرمایه‌های اخلاقی در وجود دانشجویان تأکید کرد.

وی گفت: به عنوان دانشگاهی مأموریت گرا با بهره گیری از ظرفیت های هزار و سیصد آزمایشگاه و هزار استاد مهارتی قصد داریم از این پتانسیل برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم و در این راستا طی تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی برای اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان مهارتی استفاده کنیم.

صالحی عمران با ابراز خرسندی از انتصاب نخستین مسئول بسیج اساتید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: این دانشگاه، دانشگاهی عمل‌گرا و فارغ از جهت‌گیری های سیاسی و جناحی است و وجدان و اعتلای کشور سرلوحه تمام فعالیت‌های این دانشگاه قرار دارد. در این راستا آمادگی داریم از طرح های نوآورانه بسیج اساتید حمایت کنیم.

دکتر محمدرضا ابن الدین قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور در سخنانی از این سازمان به عنوان نهادی مأموریت‌گرا یاد کرد و گفت: به اعتقاد ما هر کس که به ایران عشق می ورزد یک بسیجی است و سازمان از هر خدمتی به دانشگاه ها استقبال می‌کند. گرایش‌ها و خط کشی‌های سیاسی و حذف، در بسیج اساتید جایی ندارد و استادان بسیجی صرفاً به دنبال خدمت به انقلاب اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: اساتید بسیجی باید ظرفیت‌های علمی خود را برای عبور از مشکلات به کار برده و بسیج اساتید در این راستا درصدد توسعه شتابدهنده ها است.

دکتر ابن الدین از اساتید بسیجی به عنوان گروه مرجع و جامع برای حلّ مشکلات کشور یاد کرد که به دنبال طرح نیازهای مردم و دستیابی به توسعه، اشتغال و کارآفرینی هستند.

در ادامه این مراسم، دکتر محمدرضا جلیلی پس از دریافت حکم انتصابش به عنوان نخستین مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای در سخنانی با تشکر از اعتماد ریاست دانشگاه در واگذاری این مأموریت خطیر به وی، از شهید چمران به عنوان الگوی بسیج اساتید یاد کرد و اظهار داشت: افراد بسیاری هستند که کارت عضویت بسیج ندارند، اما در عمل بسیجی هستند.

وی گفت: بیش از 20 کانون فعال بسیج اساتید در دانشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد که نشان از ظرفیت بالای این دانشگاه‌ها در این حوزه دارد که امیدواریم بتوانیم از آن در راستای مأموریت‌های سازمان استفاده کنیم.

جلیلی با اشاره به مهارت‌های فنی اغلب استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: امیدواریم بسیج اساتید دانشگاه بتواند در حوزه تحقیقات و اختراعات و ابتکارات هم پیشگام باشد و بتوانیم خدمات خوبی به نظام و انقلاب ارائه دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بنیان جوادی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم در سخنانی با ابراز خرسندی از معارفه نخستین مسئول بسیج اساتید دانشگاه اظهار داشت: امیدوارم دکتر جلیلی با همین دغدغه مندی، امور بسیج اساتید در  دانشگاه را پیگیری کنند. بسیج اساتید در دانشگاه فنی و حرفه ای انشاء الله در حد یک اسم نخواهد بود و در عمل شاهد برکات آن خواهیم بود و با روحیه ای که در ریاست دانشگاه سراغ دارم، این اطمینان را هم می دهم  که قطعاً از برنامه های بسیج اساتید حمایت خواهد کرد.

ارسال نظرات